Növekvő népszerűség
1951 újabb dicsőséget hoz az Alfa Romeonak. Fangio a 159-es Alfettával megnyeri a Forma 1-es világbajnokságot. Ez az Alfa második világbajnoki címe. Ezután az Alfa Romeo visszavonul a Grand Prix futamoktól. A túrakocsi versenyeken elindított 1900 Disco Volante újabb sikereket ér el.
Az Alfa a versenypályákon szerzett tapasztalatait egy igazi utcai sportmodell építésénél szeretné kamatoztatni. A növekvő igények miatt a futószalagos termelést is el kell indítani. Az 1900-as az első teljes mértékben futószalagon előállított Alfa Romeo. Ennek a modellnek újabb és újabb változatai jelennek meg. Az olasz rendőrség 1953-tól vásárolt 1900-asokat, melyeket a híres „Repülő osztag” egységei kaptak.
Az igazi csemege azonban az 1954-ben bemutatott Giulietta, mely hihetetlen népszerű volt. Összesen 28 000 darab készül belőle. A Giulietta Sprint volt a mai sportkupék őse. Az 1955-ben debütáló nyitott változatot az Egyesült Államokban is előszeretettel vásárolták.
Ebben az időben az Alfa Romeo házi tervezőgárdája mellett már külső formatervezőkkel is együttműködik. 1956-ban érkezik a társasághoz Filippo Surace, aki később vezető konstruktőr lesz az Alfánál. Olyan autók viselik magukon keze munkáját, mint a 33, a 75, a 90 és a 164.