Gazdasági mélypont, sikerek a versenypályákon
Hetvenes évek. Mintha csak a húszas évek elején járnánk: az Alfa Romeo komoly gazdasági problémákkal küzd, miközben a versenypályán hatalmas sikereket ér el. A világot az energiaválság, az Alfa Romeo-t pénzügyi gondjainak leküzdése foglalkoztatja. Minden nehézség ellenére új modelleket mutat be az Alfa Romeo: 2000 saloon, Alfetta GTC, az új Giulietta, valamint az Alfa 6. Ebben az évtizedben készül el az első olasz turbódízel, az Alfetta 2000 TD.
1975-ben és 1977-ben az Alfa Romeo 33 TT 12 elhódítja a Konstruktőri Világbajnoki címet. 1978-ban az Alfa Romeo motorokkal hajtott Brabham versenyautókkal Lauda és Watson a Forma-1 Olasz Nagydíján első és második helyezést szerez. Az Alfa Romeo saját Forma-1-es csapat építésébe kezd.
1978 a gazdasági életben is változásokat hoz. Megérkezik a céghez Ettore Masaccesi, aki egy új szerkezetátalakítási programba kezd, melynek egyetlen célja, hogy stabilizálja az Alfa Romeo helyzetét.
A pomigliano-i gyár felépülésével az Alfa Romeo emblémájáról eltűnik a Milano szó, minden más változatlan marad.