FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo márkatörténelem

A Fiat konszern

A nyolcvanas évek elején a Spider, az Alfasud, az Alfasud Sprint, az Alfetta, az Alfetta GTV, a GTV 6, az új Giulietta és az Alfa 6 volt a Alfa Romeo modellpalettája. Az Alfa Romeo a fejlesztésekhez és a költségek csökkentése érdekében stratégiai partnereket keres.

A Nissan autógyárral közösen létrehozzák az A.R.N.A. (Alfa Romeo Nissan Automobili) céget, de a várt eredmények elmaradnak. Az Alfa az évtized első felében két új modellt készít. A 33-ast 1983-ban mutatják be. Az Alfasud utódjaként megismert modell kombi változatban (Sportwagon) és négykerékhajtással (Permanent 4) is készült. 11 évig marad gyártásban. A cég fennállásának 75. évfordulója alkalmára készül el az Alfa Romeo 75. Az utolsó modell, melyet az Alfa Romeo, mint önálló autógyár készített. Gazdasági területen továbbra sem javul a társaság helyzete, így 1986-ban, 76 év után az Alfa Romeo elveszíti függetlenségét és a Fiat csoport tagja lesz. Sokan féltették az Alfa Romeo-t ettől a házasságtól, de a Fiat nem akarta sem felszámolni, sem átalakítani a milánói gyárat. Sőt, az új forrásoknak köszönhetően az Alfa Romeo tovább öregbíthette hírnevét a világban.

Továbbra is a sportos modellek készítése volt a fő feladat. Új erőforrásokat fejlesztettek ki: a hengerenkénti két gyújtógyertyás Twin Spark és a 3.0 V6 benzinmotorokat, valamint az új turbódízeleket hamar megkedvelte a vásárlóközönség. Az első autó, amely már a Fiat konszern részeként látott napvilágot a SZ (Sport Zagato) és testvére, a nyitott tetejű RZ (Roadster Zagato) volt. 1000 darab készült belőlük.

Az egyedi formavilágú modell a 3.0 V6 motort kapta meg. Hatalmas közönségsikert aratott. Tökéletes reklámnak bizonyult az Alfa Romeo számára. A következő lépés egy nagy limuzin kifejlesztése volt. Az eredmény az 1987-ben debütáló 164-es, mely a Fiat konszern és a Saab együttműködésének gyümölcse.

Az Alfa Romeo csapata a nyolcvanas évek első felében van jelen a Forma-1-ben. A csapat a meglepetésszerű edzéseredmények ellenére a versenyeken nem tud bizonyítani; pontszerzésekkel a középmezőnyben zárja az éveket. Az évtized közepére az Alfa uralja az európai túraautó és Forma-3-as bajnokságokat. A cég érdeklődése a Forma-1 iránt lecsökken, majd fokozatosan kivonul a kategóriából.