FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Maserati Mexico

2006-07-24
Comments off
1 061 Views

A Maserati Mexico (Tipo 112) első prototípusát 1965-ben a Torinói Autókiállításon mutatták be. Az autó utáni nagy érdeklődésre a Maserati egyből reagált: elkészítették az autó végső terveit és már a következő évi Párizsi kiállításon látható volt a limitált számban gyártott utcai változat. Az autó az 5000GT helyét vette át a modellpalettán. Bár a Quattroporte alapjaira épült, a karosszériája rövidebb lett, de motorként a már ismert 4,2 vagy 4,7 literes négy-vezérműtengelyes V8-ast kapta. Előbbi 260, utóbbi 290 lóerős teljesítményre volt képes.

1966-ban az eredeti változatban még 4,7 literes motorral szerelték, majd 1969-ben – ellentétben a Maserati hagyományaival- álltak át a 4,2 literes motorra, ami akkor a Quattroporte első generációját is hajtotta. A gyártás ideje alatt egy autót 4,9 literes motorral is elkészítettek. Az acél karosszériaelemekhez egy segédkeret kapcsolódott, ami a motort volt hivatott tartani. A felfüggesztések azonosak voltak a Quattroporteban használtakkal. A Mexico volt az első olyan Maserati, ahol mind a négy keréknél belső hűtésű, szervórásegítéses tárcsaféket alkalmaztak.

A 2 ajtós, 4 üléses kupé karosszériáját Vignale tervezte, bár a prototípus valójában Michelotti ötletei alapján készült. Az autó hátsó ülésén utazóknak tágas helyet hagytak. A lágy vonalvezetésű autó magas teteje ellenére képes volt a 255km/órás sebesség elérésére. A korabeli kritikák szerint is kényelmes, tágas, elegáns, ugyanakkor könnyen kezelhető autónak írták le, ami tovább növelte a Maserati luxust és eleganciát képviselő autóinak a számát. Hűen a Maserati márka színvonalához és a piacon már megszerzett presztízséhez az autó teljes belső bőr borítást, fa műszerfalat, elektromos ablakemelőt és légkondicionálót kapott. Az ötsebességes kézi váltó mellett választható volt a három sebességes Borg-Warner automata egység is. A Mexico alá 15”-os kereket raktak. 1970-ben kisebb változtatásokon átesett széria jelent meg. A változtatások érintették a külső ajtó kilincseket, az üléseket valamint elektromos gyújtást kapott.

A Mexico gyártását 1966-ban kezdték és 1972-ig kb. 485 darab készült belőle.  Ronald Reagen is a Mexico tulajdonosok között szerepel. A Maserati nyújtotta élvezetnek még az Egyesült Államok elnöke sem tudott ellenállni.