FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Maserati Mistral

2006-07-24
Comments off
921 Views

A Maserati Mistral prototípusát 1963-ban, a Torinói Autókiállításon mutatták be. Ekkor még az egyszerű Due Posti nevet viselte. A modell a belsejét a Tipo 109-től kapta. A Mistral fejlesztésénél a 3500GT-t vették alapul, rövidített és megerősített alvázat kapott, melyhez egy 3,7 literes, hathengeres, soros dohc motor társult. A prototípusban még egy szerényebb, 3,5 literes motor dolgozott. A következő évben a Genfi Autószalonon bemutatkozott a Spider változat is, ebbe, akárcsak a prototípusba 3,5 literes motor került. Mind a Spider, mind a Coupé változat sorozatgyártását 1964-ben kezdték el.

A Mistral modellek karosszériáit Frua tervezte, építésükért Maggiora volt a felelős. A karosszériaelemek könnyű alumínium ötvözetből készültek, ez alól egyetlen kivételt a Spider acélból készült hátsó szárnya jelentette. A nagyméretű csomagteret lezáró ajtó hatalmas üvegfelülete szemet gyönyörködtető, de csak két személy utazását tette lehetővé. A Spider modell rendelhető volt fémből készült kemény tetővel is, mely nyilvánvalóan döntött hátsó ablakot tartalmazott.

Mechanikailag a Mistral a 3500 GT finomított változata volt, hasonló felfüggesztésekkel, minden keréknél Girling tárcsafékkel (kétkörös fékrendszer, rásegítéssel), Salisbury differenciálművel (melyhez LSD funkció rendelhető volt) és hasonló csővázas alvázzal. A Mistral 1966-ban bemutatott verziója a korábbihoz hasonló felépítésű, de megnövelt lökettérfogatú motort kapott, melyekhez ötsebességes, manuális ZF váltó kapcsolódott. Az új, négyliteres motorokkal szerelt változatok mellett továbbra is gyártásban maradtak a kisebb hengerűrtartalmú motorokkal szerelt modellek. A Mistralok mindegyikébe Lucas benzinbefecskendező rendszert építettek. A Maserati Mistral mindkét verziója egészen 1969-ig maradt sorozatgyártásban. A termelés évei alatt 830 Coupé és 125 Spider gördült ki a gyárból.