A Maserati Mistral prototípusát 1963-ban, a Torinói Autókiállításon mutatták be. Ekkor még az egyszerű Due Posti nevet viselte. A modell a belsejét a Tipo 109-től kapta. A Mistral fejlesztésénél a 3500GT-t vették alapul, rövidített és megerősített alvázat kapott, melyhez egy 3,7 literes, hathengeres, soros dohc motor társult. A prototípusban még egy szerényebb, 3,5 literes motor dolgozott. A következő évben a Genfi Autószalonon bemutatkozott a Spider változat is, ebbe, akárcsak a prototípusba 3,5 literes motor került. Mind a Spider, mind a Coupé változat sorozatgyártását 1964-ben kezdték el.
A Mistral modellek karosszériáit Frua tervezte, építésükért Maggiora volt a felelős. A karosszériaelemek könnyű alumínium ötvözetből készültek, ez alól egyetlen kivételt a Spider acélból készült hátsó szárnya jelentette. A nagyméretű csomagteret lezáró ajtó hatalmas üvegfelülete szemet gyönyörködtető, de csak két személy utazását tette lehetővé. A Spider modell rendelhető volt fémből készült kemény tetővel is, mely nyilvánvalóan döntött hátsó ablakot tartalmazott.
Mechanikailag a Mistral a 3500 GT finomított változata volt, hasonló felfüggesztésekkel, minden keréknél Girling tárcsafékkel (kétkörös fékrendszer, rásegítéssel), Salisbury differenciálművel (melyhez LSD funkció rendelhető volt) és hasonló csővázas alvázzal. A Mistral 1966-ban bemutatott verziója a korábbihoz hasonló felépítésű, de megnövelt lökettérfogatú motort kapott, melyekhez ötsebességes, manuális ZF váltó kapcsolódott. Az új, négyliteres motorokkal szerelt változatok mellett továbbra is gyártásban maradtak a kisebb hengerűrtartalmú motorokkal szerelt modellek. A Mistralok mindegyikébe Lucas benzinbefecskendező rendszert építettek. A Maserati Mistral mindkét verziója egészen 1969-ig maradt sorozatgyártásban. A termelés évei alatt 830 Coupé és 125 Spider gördült ki a gyárból.