A Maserati Quattroporte egy olyan négy ajtós luxusszedán, melynek öt generációja látott eddig napvilágot. Az első modellek 1963-ban jelentek meg, a generációk pedig átlagosan öt évente követik egymást. A korai 60-as években a Maserati hírneve csúcsokat döngetett. Ebben a stabil helyzetben Karim Aga Khan herceg egy speciális modellt rendelt, melynek a Maserati az 5000WP nevet adta. A 103060 alvázszámú Maserati terveit Pietro Frua készítette. A modell olyan jól sikerült, hogy a Maserati elhatározta, hogy a következő évben a nagyközönségnek is bemutatja, így készült el a Maserati Quattroporte sorozat első darabja. 1963-at írtak.
1963-ban a Maserati Quattroporte I (Tipo 107) a Torinói Autószalonon mutatkozott be. A tervezője szintén Pietro Frua volt. A Quattroporte („négy ajtó”) egy olyan luxusszedán volt, melynek különlegességét a négy ajtó adta. Ez volt ugyanis az első négyajtós „supercar” és egyben a Maserati első négyajtós modellje is. A Maserati a Quattroporte-val csatlakozott azon nagy túraautókhoz (Facel Vega, Lagonda Rapid), melyek képesek voltak könnyedén elérni a 200km/órás sebességet. A Maserati hívei szerint ez volt az az autó, melyet speciálisan Európa újonnan épített autópályáira szántak.
A modellt 4.2 literes, V8 versenymotorral szerelték. A négy vezérműtengelyes, lánchajtásos motor benzinellátásról négy darab Weber 38DCNL karburátor gondoskodott. Az orrmotoros jármű elől dupla keresztlengőkaros, hátul pedig de Dion felfüggesztés kapott. A V8-as motor 5600-as fordulaton 256 lóerőt teljesített. Ezen adatok ismeretében nem csodálkozhatunk azon, hogy a Quattroporte könnyedén elérte a 230 km/órás sebességet. A Quattroporte I modellek kétféle váltóval kerültek forgalomba: 5 sebességes manuális ZF és háromsebességes automata-váltóval. A megállásról négy tárcsafék gondoskodott. Ezekhez a remek műszaki adatokhoz természetesen kifogástalan belső is párosult: az alapfelszereltséghez tartozott az elektromos ablakemelő, a légkondicionálás és természetesen a belső teljes bőr borítása. De ezeken túl természetesen egyéb luxusfelszereltség is rendelhető volt.
1966-ban a Quattroporte ráncfelvarráson esett át, a megújult Maserati a Tipo 107A típusjelzést kapta. Az új modell a hátsó de Dion felfüggesztést helyett a hagyományosabb Salisbury felfüggesztést kapta. A motor 4.7 literesre nőtt, melynek teljesítménye már 295 lóerő volt. A közönség számára a legszembetűnőbb változást a fényszórók átalakulása jelentette. A korábbi modell szögletes lámpáit a Tipo 107A-nál felváltotta az iker kereklencsés fényszóró. A sorozatgyártású modelleket a Vignale gyártotta. A Tipo 107A gyártása 1969-be állt le. A Tipo 107-ből 1963 és 1966 között 230, míg a Tipo 107A-ból az 1966 és 1969 közötti időszakban 529 példány készült.
(1971-ben Karim Aga Khan ismét rendelt egy speciális modellt, melyet a mai szemmel is gyönyörű Masearti Indy alvázára építettek.)