Maserati Biturbo – a négyajtós Biturbo (1983-1994)
A harmadik generációs Quattroporte gyártása 1990-ben állt le, a negyedik generáció gyártása pedig csak 1994-ben kezdődött el. A Maserati a közben eltelt négy év alatt is árult négyajtós modellt, de ezek a Quattroporte-tól kisebb, Biturbo változatok voltak. A négyajtós Biturbo-ból eredetileg 425 modell épült. Ezzel a járművel a Maserati egy teljesen más vásárlóréteget célzott meg, mint a korábbi modelljeivel.
Minden példány a 2-ajtós Biturbo modell alapján készült, természetesen szélesebb tengelytávval. A modellek 11-féle különböző felszereltséggel voltak kaphatóak, a motorpalettát 2.0, 2.5 és 2.8 literes, V6-os, Biturbo motorok alkották. Mindezen sikeres modellek mellett néhány rendkívül ritka példány is utcára került (ilyen volt a 4.18v modell, melyből mindössze 77 darab készült és valamennyit Olaszországban értékesítették).
Az egyes Biturbo modellekről egy későbbi hírlevelünkben bővebben is olvashatnak.
Quattroporte IV (1994-2000)
A negyedik generációs Quattroporte 1994-ben jelent meg. Tervezője az a Marcello Gandini volt, aki annak idején a Lamborghini Countach-t is megrajzolta. Az új modell méreteit tekintve kisebb volt elődeinél, de jobb aerodinamikával rendelkezett. A modellen felismerhetőek a Gandini terveire olyannyira jellemző szögletes formájú hátsó kerékívek. A Quattroporte IV modelleket a bevezetéskor 2.0, illetve 2.8 literes ikerturbós, dupla intercooler-es, V6-os motorral forgalmazták, melyhez Getrag hatfokozatú váltó kapcsolódott (négyfokozatú automataváltóval csak a 2.8 és a későbbi 3.2 modelleket szerelték). Az alvázat is továbbfejlesztették, a karosszériát erőteljesen átalakították, a tengelytáv pedig 50 mm-el nőtt meg. A Maserati Quatrroporte IV belső kialakítása és felszereltsége minden igényt kielégített. A modell minden bizonnyal legszebb része és egyben védjegye a műszerfal közepén elhelyezett, az évek során elhíresült ovális Maserati óra volt.
A Ferrari is beírta magát a Maserati történelmébe, amikor átvette a gyár irányítását. A Ferrari éra modellje az 1996-ban bemutatott Quattroporte Evoluzione volt, melynek 3.2 literes, V8-as motorja a Shamalból származott. Az Evoluzione sorozat több apró ismertetőjellel bírt. Az alapmodellhez képest megváltoztak a külső tükrök, valamint új a hűtőrács; a belső térben új kormánykereket és átalakított hangrendszert találunk. A legszembetűnőbb változás azonban a műszerfalon jelentkezett: eltűnik a 14 karátos, ovális óra, helyére a Maserati háromágú szigonya kerül. Az Evoluzione gyártása 2000-ben állt le. A Maserati Quattroporte IV-ből összesen 2841 darab készült, amiből 1171 Evoluzione változat volt.