FRISS
Visszatér a Forma–1-be az Alfa Romeo (november 29, 2017 1:54 du.)
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)

Ötcsillagos minősítést ért el az EuroNCAP törésteszten a Jeep Compass

2017-09-06
Comments off
85 Views

Az új Jeep Compass maximális, ötcsillagos minősítést ért el az EuroNCAP töréstesztjén. Az ikonikus márka legmodernebb technológiáit felsorakoztató új modell minden kategóriában – felnőtt utasvédelem (90%), gyermek utasvédelem (83%), gyalogosvédelem (64%) és vezetéstámogató rendszerek (59%) – jó eredményt ért el.

Az ötcsillagos minősítéséhez nagymértékben hozzájárult a biztonsági utascella hatékonysága: a 65 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból felépülő szerkezet rendkívüli torziós merevséget és fokozott utasvédelmet biztosít. Emellett több mint 70 aktív és passzív biztonsági rendszer áll rendelkezésre, új mércét állítva a Jeep kínálatában.

Az új Compass európai kínálatában olyan biztonsági rendszerek képezik az alapfelszerelés részét, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer Forward Collision Warning-Plus rendszer vagy a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus rendszer, amely radar és kamera együttes alkalmazásával észleli az ütközés kockázatát, és hang- vagy fényjelzéssel, illetve érezhető figyelmeztetéssel segít elkerülni a balesetet.  Sőt, bizonyos körülmények között ezek a rendszerek az elektromos szervokormány (EPS) működtetésével is képesek segíteni a vezető munkáját.

A biztonsági szériafelszereltség részeként többek között hat légzsákot (vezető- és utasoldali elülső, oldallégzsákok az első üléseken, függönylégzsákok mindkét üléssoron), valamint elektronikus borulásvédelemmel (ERM) kiegészített menetstabilizáló elektronikát (ESC) is tartalmaz.

A Jeep Compass ezen túlmenően olyan további biztonsági megoldásokat is kínál – kiviteltől függően alap- vagy opciós felszerelésként –, amelyek kifejezetten az autópályán történő közlekedésben nyújtanak segítséget. Ilyen a távolságtartó tempomat, amely biztonságos követési távolságot tart, sőt, bizonyos körülmények között akár állóra is képes fékezni a járművet a vezető beavatkozása nélkül; vagy a holttérfigyelő rendszer (a parkolási csomag része), amely sávváltáskor segíti a vezetőt, a külső tükörben felvillanó piktogrammal és programozható hangjelzéssel tájékoztatva őt arról, hogy járművek helyezkednek el a holtterében. A Compass emellett a parkolást megkönnyítő rendszereket is kínál. Ilyen a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, amely akkor riasztja a külső tükörben felvillanó piktogrammal és programozható hangjelzéssel a parkolóból kitolató autó vezetőjét, ha mögötte járművek készülnek keresztben elhaladni.