A Milánóhoz közeli Arese városában debütált a Giulia, melynek a legendás Quadrifoglio változatát mutatták meg először. Az Alfa Romeo múzeumban megtartott különleges eseményen a márka alapításának 105. évfordulóját is ünnepelték.
Az új Giulia az olasz dizájn három különleges jellegzetességét ragadja meg: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a gondos kidolgozást. Erőteljes személyiségét néhány egyszerű vonal fejezi ki: az oldalfalon végigfutó ív, amely kijelöli az ajtókat és a kilincseket, valamint a „háromlevelű” orrkialakítás. Megújult Alfa Romeo logó is, melyet a Robilant Associati tervezett, és úgy testesíti meg a márka új filozófiáját, hogy közben hű marad a tradíciókhoz: jellegzetes sziluettje és stiláris komponensei változatlanul megmaradtak.
A kivételesen kiegyensúlyozott arányok az 50/50 arányú tömegelosztásból, valamint a hátsókerék-hajtásból fakadnak. A tökéletesen kiegyensúlyozott tömegelosztás érdekében a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Így lehetnek rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el. Mindez igen tekintélyes – a kategóriában rekordnak számító – tengelytávot is eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik.
A beltér kialakításában is a tökéletesség és a érvényesülnek: letisztult, egyszerű vonalak, minden lényegre törő és a vezetőt helyezi a középpontba. A kisméretű kormánykerék, a rajta elhelyezett kezelőszervek, a finoman hullámzó műszerfaltól az átgondolt elrendezést követő műszerekig minden a vezető igényeit hivatott kielégíteni. Mindezt erősítik a kéznek és szemnek kellemes anyagok, a szénszálas kompozitok, fa és első osztályú szövetek.
Az új Giulia jellegzetessége, hogy úgy alkalmazták a felhasznált anyagokat, hogy a jármű tömege 50/50 arányban terhelje a két tengelyt. Megvalósításához a mérnökök a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz a lehető legközelebb helyezték el. Ez alapvető feltétele az Alfa Romeókra jellemző vezetési élménynek. Az új Alfa Romeo fedélzetén mutatkozik be az integrált fékrendszer, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot.
A hathengeres, benzines turbómotor legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, álló helyzetből mindössze 3,9 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Mindezek ellenére az új motor meglepően takarékos, és teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést, miközben biztosítja a jellegzetes, hamisítatlan Alfás motorhangot.