FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Születésnapi ajándék: Alfa Romeo Giulia QV

2015-06-24
Comments off
1 796 Views

A Milánóhoz közeli Arese városában debütált a Giulia, melynek a legendás Quadrifoglio változatát mutatták meg először. Az Alfa Romeo múzeumban megtartott különleges eseményen a márka alapításának 105. évfordulóját is ünnepelték.

Az új Giulia az olasz dizájn három különleges jellegzetességét ragadja meg: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a gondos kidolgozást. Erőteljes személyiségét  néhány egyszerű vonal fejezi ki:  az oldalfalon végigfutó ív, amely kijelöli az ajtókat és a kilincseket, valamint a „háromlevelű” orrkialakítás. Megújult Alfa Romeo logó is, melyet a Robilant Associati tervezett, és úgy testesíti meg a márka új filozófiáját, hogy közben hű marad a tradíciókhoz:  jellegzetes sziluettje és stiláris komponensei változatlanul megmaradtak.

A kivételesen kiegyensúlyozott arányok az 50/50 arányú tömegelosztásból, valamint a hátsókerék-hajtásból fakadnak. A tökéletesen kiegyensúlyozott tömegelosztás érdekében a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab.  Így lehetnek rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el. Mindez igen tekintélyes – a kategóriában rekordnak számító – tengelytávot is eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik.

A beltér kialakításában is a tökéletesség és a  érvényesülnek: letisztult, egyszerű vonalak, minden lényegre törő és a vezetőt helyezi a középpontba. A kisméretű kormánykerék, a rajta elhelyezett kezelőszervek,  a finoman hullámzó műszerfaltól az átgondolt elrendezést követő műszerekig minden a vezető igényeit hivatott kielégíteni. Mindezt erősítik a kéznek és szemnek kellemes anyagok, a szénszálas kompozitok, fa és első osztályú szövetek.

Az új Giulia jellegzetessége, hogy  úgy alkalmazták a felhasznált anyagokat, hogy a jármű tömege 50/50 arányban terhelje a két tengelyt. Megvalósításához a mérnökök a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz a lehető legközelebb helyezték el.  Ez alapvető feltétele az Alfa Romeókra jellemző vezetési élménynek. Az új Alfa Romeo fedélzetén mutatkozik be az integrált fékrendszer, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot.

A hathengeres, benzines turbómotor legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, álló helyzetből mindössze 3,9 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Mindezek ellenére az új motor meglepően takarékos, és teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést, miközben biztosítja a jellegzetes, hamisítatlan Alfás motorhangot.