Autótípusok




Fiat 126

Fiat 126A Fiat 126 az 1972-es Torinói Autókiállításon mutatkozott be. Az új kisautó a hosszú ideig szolgált 500-ast váltotta le. A 126-os műszaki alapjait elődjétől örökölte, egyedül az 594cm3-es motort dolgozták át, majd az egészet egy teljesen új fejlesztésű karosszériába rakták. A Fiat 126 egyféle, háromajtós karosszériaváltozatban készült a gyártás kezdetekor, melyhez egy évvel később egy vászontetős változat is társult.

 

Fiat 126 PersonalA 126-os farmotoros elrendezésű volt. Az apró erőforrás egy négysebességes váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtotta. A mindössze 580 kilogramm tömegű Fiat 126 független kerékfelfüggesztést és négy dobféket kapott. 1976, Torinói Autókiállítás, a Fiat lerántja a leplet a 126 újabb változatáról, a Personal-ról. Számos változtatást eszközöltek az autón, többek között műanyag lökhárítókat kapott, de újak a tükrök és a kerekek is. Egy évvel a Personal bemutatása után érkezik meg a 652cm3-es, kéthengeres motor. A 24 lóerős erőforrás még mindig léghűtéses.

 

Fiat 126 (1972-1976)A Fiat 126 1987-ben teljesen megújul. A 126bis típusjelzésű kisautó egy új, vízhűtéses 704 cm3-es, 26 lóerős motort kap. Az új erőforrást - az elődökkel ellentétben – már „elfektették”, így nem foglalt el annyi helyet. Ez az utolsó típusváltozat maradt gyártásban Lengyelországban egészen 2000 szeptemberéig. A Fiat 126-os sok éves története alatt készült egy orrmotoros prototípus is, de sajnos sohasem került gyártásba. 1975 és 2000 között körülbelül 3,3 millió Fiat 126-os készült Lengyelorságban. Olaszországban 1980-ig maradt gyártásban és hozzávetőlegesen 1,3 millió darabot gyártottak belőle.



Kapcsolódó cikkek
»  "Ne üss el!" – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért
»  Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»  Bemutatkozott az új Fiat Ducato
»  A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat
»  A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás 2013. legjobb zöld motorja
»  Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában
»  Egymillió Fiat 500 a világ útjain, de két egyformát nehezen találunk.
»  Vagány és sokoldalú - Fiat 500L
»  Dupla születésnapi partyn mutatkozott be a Fiat 500L
»  Párizsi Autószalon 2012
»  Bemutatkozott az új Fiat Panda
»  Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
»  Kilenc új modellt mutatott be a Fiat csoport
»  Tarolt a TwinAir a Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón
»  Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
»  Régi-új ismerős: Punto EVO
»  Olasz Autó Találkozó Érden
»  A Fiat-Chrysler első ötéves terve
»  Hazánkban a Fiat 500C
»  Az új Fiat Doblo Panorama
»  A fejlődés nem állhat meg – Punto Evo hazai bemutató
»  Bemutatkozik a Fiat Punto Evo
»  Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
»  A Fiat továbbra is a CO2 kibocsátás csökkentésének éllovasa
»  A Fiat Professional továbbra is támogatja a Zsaru-Cart-t
»  Fiat 500C – világpremier
»  Retro piknik - Fiat 500 1.3 Mjet Pop teszt
»  Fiat Fiorino Qubo bemutató - A kocka el van vetve
»  Fiat próba és Ferrari Challenge ízelítő a Hungaroringen
»  Genfi útitársunk – Fiat Bravo 1,6 Mjet 16V
»  Sportocska - Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (120 LE)
»  Fiat 500 Abarth: rekordokkal tûzdelt sikertörténet
»  Megérkezett a Fiat Fiorino
»  Már alig vártunk! - Fiat 500 bemutató
»  Zsiguli Fiat motorral – Szíve-lelke olasz
»  A Fiat 500 a 2008-as Év Autója
»  Teszt: Fiat Panda 100HP
»  Teszt: Fiat Linea 1.3 Mjet Emotion
»  Hazánkban a Fiat Linea!
»  Fiat Bravo 1.9 JTD, most sport vagy dízel? Mindkettõ!
»  Teszt: az új Fiat 500
»  Bemutatkozik a FIAT 500
»  Használtteszt: Hálás GT
»  Itthon is bemutatkozott a Fiat Bravo
»  Használtteszt: Fiat Stilo 1.2 16V Comfort
»  2007 Pandái
»  Bemutatkozott az új Fiat Bravo
»  Teszt: Fiat Panda Cross 1.3 Mjet
»  Kalandra fel! - Fiat Strada Adventure
»  Fiat Panda Alessi – Színes, de finom!
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (2. rész)
»  Teszt: Fiat Grande Punto Active 1.3 MultiJet
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (1. rész)
»  Megújult az Albea és a Dobló, színre lép a Panda Alessi és Cross
»  Fiat Panda Cross
»  Teszt: Fiat Sedici
»  Fiat Croma - új korszak kezdődött
»  Az új generáció - Fiat Grande Punto

2014. 12. 19. Péntek,   Viola
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Keresés

 

 Autómárkák

Ferrari Lancia Alfa Romeo Lamborghini

 Korábbi cikkek

»Párizsi Autókiállítás 2014 - benyomások
»"Ne üss el!" – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért
»Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»Párizsi Autókiállítás 2014 - A világpremierek
»Montezemolo: elérkezett egy korszak vége

 Galéria (videók)

Alfa Romeo 147 Q2 (Párizs 2006) Alfa Romeo Brera Spider
Alfa Romeo 147 Q2 (Párizs 2006)
Alfa Romeo Brera Spider

 Korábbi hírek

»Ferrari visszahívás Amerikában
»A Panda gyártását is felfüggesztik.
»Hibrid Lamborghini Párizsban?
»Fiat pick-up lesz az új L200-ból
»Elhunyt Emilio Botin
»Kényszerszünet volt Kragujevacban
»Ilyen lesz a Fiat 500X
»A visszaszámlálás megkezdődőtt!
»Cowboykalapban járnak a pilóták Monzában
»Kimi Raikkonen Rotterdamban bemutatózott

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::