Autótípusok




Fiat 126

Fiat 126A Fiat 126 az 1972-es Torinói Autókiállításon mutatkozott be. Az új kisautó a hosszú ideig szolgált 500-ast váltotta le. A 126-os műszaki alapjait elődjétől örökölte, egyedül az 594cm3-es motort dolgozták át, majd az egészet egy teljesen új fejlesztésű karosszériába rakták. A Fiat 126 egyféle, háromajtós karosszériaváltozatban készült a gyártás kezdetekor, melyhez egy évvel később egy vászontetős változat is társult.

 

Fiat 126 PersonalA 126-os farmotoros elrendezésű volt. Az apró erőforrás egy négysebességes váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtotta. A mindössze 580 kilogramm tömegű Fiat 126 független kerékfelfüggesztést és négy dobféket kapott. 1976, Torinói Autókiállítás, a Fiat lerántja a leplet a 126 újabb változatáról, a Personal-ról. Számos változtatást eszközöltek az autón, többek között műanyag lökhárítókat kapott, de újak a tükrök és a kerekek is. Egy évvel a Personal bemutatása után érkezik meg a 652cm3-es, kéthengeres motor. A 24 lóerős erőforrás még mindig léghűtéses.

 

Fiat 126 (1972-1976)A Fiat 126 1987-ben teljesen megújul. A 126bis típusjelzésű kisautó egy új, vízhűtéses 704 cm3-es, 26 lóerős motort kap. Az új erőforrást - az elődökkel ellentétben – már „elfektették”, így nem foglalt el annyi helyet. Ez az utolsó típusváltozat maradt gyártásban Lengyelországban egészen 2000 szeptemberéig. A Fiat 126-os sok éves története alatt készült egy orrmotoros prototípus is, de sajnos sohasem került gyártásba. 1975 és 2000 között körülbelül 3,3 millió Fiat 126-os készült Lengyelorságban. Olaszországban 1980-ig maradt gyártásban és hozzávetőlegesen 1,3 millió darabot gyártottak belőle.



Kapcsolódó cikkek
»  Elindult a ProjektX
»  A varázslatos Fiat 500X és Dynamo
»  "Ne üss el!" – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért
»  Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»  Bemutatkozott az új Fiat Ducato
»  A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat
»  A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás 2013. legjobb zöld motorja
»  Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában
»  Egymillió Fiat 500 a világ útjain, de két egyformát nehezen találunk.
»  Vagány és sokoldalú - Fiat 500L
»  Dupla születésnapi partyn mutatkozott be a Fiat 500L
»  Párizsi Autószalon 2012
»  Bemutatkozott az új Fiat Panda
»  Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
»  Kilenc új modellt mutatott be a Fiat csoport
»  Tarolt a TwinAir a Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón
»  Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
»  Régi-új ismerős: Punto EVO
»  Olasz Autó Találkozó Érden
»  A Fiat-Chrysler első ötéves terve
»  Hazánkban a Fiat 500C
»  Az új Fiat Doblo Panorama
»  A fejlődés nem állhat meg – Punto Evo hazai bemutató
»  Bemutatkozik a Fiat Punto Evo
»  Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
»  A Fiat továbbra is a CO2 kibocsátás csökkentésének éllovasa
»  A Fiat Professional továbbra is támogatja a Zsaru-Cart-t
»  Fiat 500C – világpremier
»  Retro piknik - Fiat 500 1.3 Mjet Pop teszt
»  Fiat Fiorino Qubo bemutató - A kocka el van vetve
»  Fiat próba és Ferrari Challenge ízelítő a Hungaroringen
»  Genfi útitársunk – Fiat Bravo 1,6 Mjet 16V
»  Sportocska - Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (120 LE)
»  Fiat 500 Abarth: rekordokkal tûzdelt sikertörténet
»  Megérkezett a Fiat Fiorino
»  Már alig vártunk! - Fiat 500 bemutató
»  Zsiguli Fiat motorral – Szíve-lelke olasz
»  A Fiat 500 a 2008-as Év Autója
»  Teszt: Fiat Panda 100HP
»  Teszt: Fiat Linea 1.3 Mjet Emotion
»  Hazánkban a Fiat Linea!
»  Fiat Bravo 1.9 JTD, most sport vagy dízel? Mindkettõ!
»  Teszt: az új Fiat 500
»  Bemutatkozik a FIAT 500
»  Használtteszt: Hálás GT
»  Itthon is bemutatkozott a Fiat Bravo
»  Használtteszt: Fiat Stilo 1.2 16V Comfort
»  2007 Pandái
»  Bemutatkozott az új Fiat Bravo
»  Teszt: Fiat Panda Cross 1.3 Mjet
»  Kalandra fel! - Fiat Strada Adventure
»  Fiat Panda Alessi – Színes, de finom!
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (2. rész)
»  Teszt: Fiat Grande Punto Active 1.3 MultiJet
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (1. rész)
»  Megújult az Albea és a Dobló, színre lép a Panda Alessi és Cross
»  Fiat Panda Cross
»  Teszt: Fiat Sedici
»  Fiat Croma - új korszak kezdődött
»  Az új generáció - Fiat Grande Punto

2015. 03. 05. Csütörtök,
Adorján, Adrián

Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
Genfi Autószalon 2015
Genfi Autókiállítás 2015
 Szavazás
Mire lesz a képes a Raikkonen - Vettel pilótapáros idén?

újra Ferrari pilóta lesz az egyéni világbajnok
a csapat megnyeri a világbajnokságot
futamgyőzelmeket aratnak
stabil pontszerzők lesznek, néha összejön egy dobogó
mint a múlt évben

 Keresés

 

 Autómárkák

Maserati Lamborghini Ferrari Lancia

 Korábbi cikkek

»488 GTB - az új középmotoros Ferrari
»A varázslatos Fiat 500X és Dynamo
»Renegade - Vagány kisautóval bővült a Jeep palettája
»Párizsi Autókiállítás 2014 - benyomások
»"Ne üss el!" – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért

 Galéria (videók)

Maserati GranTurismo S Fiat Sajtótájékoztató (Genf 2011)
Maserati GranTurismo S
Fiat Sajtótájékoztató (Genf 2011)

 Korábbi hírek

»Több műszaki újdonság is érkezik a négyüléses Ferrarihoz
»Még kisebb crossovert akar a Jeep, hibrid hajtású lesz a következő Wrangler
»Kemény teszteken megy át a Maserati prototípusa
»Vettel Maranellóba utazott
»Előrendelhető az 500X
»Új tesztrendszert épít a Ferrari?
»Detroitban mutatkozott be a 4C Spider
»Parkolási világrekord 500C-vel
»On-line bemutatót tart a Ferrari
»A Ferrarinál marad a vonórudas felfüggesztés

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::