Autótípusok




Fiat Dino

Fiat Dino Spider1966-ban, a Torinói Autókiállításon mutatták be a Fiat Dino Spidert. Az autó kocsiszekrényét Pininfarina tervezte és gyártotta, motorjának alapjául pedig a Ferrari F2-es versenymotorja szolgált. Ezt a nem mindennapi párosítást a kényszer szülte, hiszen a Ferrari csak olyan motort használhatott a versenyeken, ami egy, az előző évben legalább 500 példányban készített autóból származott. Az 1987 cm3-es V6-os volt a Fiat első négy vezérműtengelyes erőforrása, mely sorozatgyártásba került. A hengerenként kétszelepes motor 160 lóerős volt, a vezérműtengelyeket dupla vezérműlánc hajtotta, az üzemanyagellátásról három Weber 40DCNF ikerkarburátor gondoskodott.

A hátsó kerekek hajtása egy ötsebességes váltón keresztül történt, ami valójában egy négysebességes váltó (+hátrameneti fokozat) és egy külön blokként hozzákapcsolt ötödik sebesség volt. Hátul egyszerű laprugókat és önzáró differenciálművet találunk, míg elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak. A megállásról négy hűtött tárcsafék gondoskodott. A kocsiszekrény minden egyes része egységesen acélból készült. A Dino Spider számos szerkezeti egysége nagyban hasonlított az ugyancsak Pininfarina által gyártott 124 Spideréhez, tengelytávjuk például pontosan meg is egyezett. A felszereltsége meglehetősen jó volt, a műszerfalon a sebességmérő mellett fordulatszámmérőt, hűtővíz és olaj hőmérséklet-, valamint olajnyomásmérőt is találunk. A kézzel felhúzható tető miatt a csomagtér mérete nem a legnagyobb.

Fiat Dino (1967-1969)1967-ben, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Dino Coupe. A kétajtós modell tervezését és gyártását Bertone végezte. Hajtásláncát a Spidertől örökölte, de tengelytávja nagyobb volt, mint a nyitott változaté. A hátsó felfüggesztést módosították, melynek következtében sokat javult a kezelhetősége. A belső térben négy kagylóülés, elektromos ablakemelő és a Spidertől eltérő műszerfal fogadta az utasokat. Meg kell említeni, hogy Pininfarina készített két, a Spideren alapuló prototípust, az elsőt levehető, a másikat rögzített keménytetővel, de ezek nem kerültek gyártásba.

Fiat Dino (1969-1972)A Fiat Dino második generációja 1969-ben, Torinóban mutatkozott be. A számos kisebb, külső változtatás - legszembetűnőbb a hűtőrács lecserélése volt – mellett a mechanikai módosítások voltak a jelentősek. A modell teljesen új motort kapott, az ötvözetből készült kétliteres V6-os erőforrás helyét egy 2418 cm3-es öntöttvas blokk vette át. Az új motor megtartotta elődje főbb jellemzőit (V6, 65 fokos hengerszög, négy vezérműtengely, dupla lánchajtás, három Weber ikerkarburátor), ugyanakkor sokkal használhatóbb volt, mivel a 180 lóerőre izmosodott Dino már 4600-as fordulaton leadta a csúcsnyomatékát (a kétliteres csak 6000-nél). A szakemberek egy új ZF váltóművet építettek az új motor mellé, mely már ténylegesen ötsebességes volt. Az első példányok vezethetőségét ért kritikák miatt, a Fiat lecserélte a hátsó felfüggesztést is, választásuk a 130-asban már bizonyított egységre esett.

Bár a kocsiszekrényt a tervezőstúdiók üzemei készítették, a végső összeszerelésre a Fiat saját gyárában, Rivaltában került sor. A Fiat Dino gyártását 1972 decemberében fejezték be, addig összesen 7600 autó készült (1133 2.0 Spider, 3629 2.0 kupé, 424 2.4 Spider, 2414 2.4 kupé).



Kapcsolódó cikkek
»  A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat
»  A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás 2013. legjobb zöld motorja
»  Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában
»  Egymillió Fiat 500 a világ útjain, de két egyformát nehezen találunk.
»  Vagány és sokoldalú - Fiat 500L
»  Dupla születésnapi partyn mutatkozott be a Fiat 500L
»  Párizsi Autószalon 2012
»  Bemutatkozott az új Fiat Panda
»  Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
»  Kilenc új modellt mutatott be a Fiat csoport
»  Tarolt a TwinAir a Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón
»  Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
»  Régi-új ismerős: Punto EVO
»  Olasz Autó Találkozó Érden
»  A Fiat-Chrysler első ötéves terve
»  Hazánkban a Fiat 500C
»  Az új Fiat Doblo Panorama
»  A fejlődés nem állhat meg – Punto Evo hazai bemutató
»  Bemutatkozik a Fiat Punto Evo
»  Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
»  A Fiat továbbra is a CO2 kibocsátás csökkentésének éllovasa
»  A Fiat Professional továbbra is támogatja a Zsaru-Cart-t
»  Fiat 500C – világpremier
»  Retro piknik - Fiat 500 1.3 Mjet Pop teszt
»  Fiat Fiorino Qubo bemutató - A kocka el van vetve
»  Fiat próba és Ferrari Challenge ízelítő a Hungaroringen
»  Genfi útitársunk – Fiat Bravo 1,6 Mjet 16V
»  Sportocska - Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (120 LE)
»  Fiat 500 Abarth: rekordokkal tûzdelt sikertörténet
»  Megérkezett a Fiat Fiorino
»  Már alig vártunk! - Fiat 500 bemutató
»  Zsiguli Fiat motorral – Szíve-lelke olasz
»  A Fiat 500 a 2008-as Év Autója
»  Teszt: Fiat Panda 100HP
»  Teszt: Fiat Linea 1.3 Mjet Emotion
»  Hazánkban a Fiat Linea!
»  Fiat Bravo 1.9 JTD, most sport vagy dízel? Mindkettõ!
»  Teszt: az új Fiat 500
»  Bemutatkozik a FIAT 500
»  Használtteszt: Hálás GT
»  Itthon is bemutatkozott a Fiat Bravo
»  Használtteszt: Fiat Stilo 1.2 16V Comfort
»  2007 Pandái
»  Bemutatkozott az új Fiat Bravo
»  Teszt: Fiat Panda Cross 1.3 Mjet
»  Kalandra fel! - Fiat Strada Adventure
»  Fiat Panda Alessi – Színes, de finom!
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (2. rész)
»  Teszt: Fiat Grande Punto Active 1.3 MultiJet
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (1. rész)
»  Megújult az Albea és a Dobló, színre lép a Panda Alessi és Cross
»  Fiat Panda Cross
»  Teszt: Fiat Sedici
»  Fiat Croma - új korszak kezdődött
»  Az új generáció - Fiat Grande Punto

2014. 07. 23. Szerda,   Lenke
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Keresés

 

 Autómárkák

Maserati Fiat Alfa Romeo Lancia

 Korábbi cikkek

»84. Genfi Autószalon - –2. rész
»84. Genfi Autószalon - 1. rész
»Milyen újdonságokra számíthatunk idén?
»Új kamerával dolgozhatnak az autóvadászok; évet értékelt a Fiat Professional
»Hófehérben, sárosan

 Galéria (videók)

Alfa Romeo Giulietta (teszt Svédország) #2 Fiat Fiorino teszt
Alfa Romeo Giulietta (teszt Svédország) #2
Fiat Fiorino teszt

 Korábbi hírek

»Hamarosan új vezetője lesz a Ferrari csapatnak?
»Júniusban mutatják be az új Daily-t
»Új vezető a Fiat Group Automobiles Central & Eastern Europe Kft. élén
»Lejárnak a szerződések a Yamahánál
»A Fiat bemutatta a Young modelleket
»Kimi Raikkonen: a Ferrari lesz az utolsó csapatom
»Eladó az egyetlen fekete MC12
»Maláj Nagydíj - Alonso negyedik helyen ért célba
»Maláj Nagydíj, időmérő - Alonso negyedik helye biztató lehet a holnapi futamra
»Ferrari motor kerülhet a csúcs Alfákba

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::