Autótípusok




Fiat Dino

Fiat Dino Spider1966-ban, a Torinói Autókiállításon mutatták be a Fiat Dino Spidert. Az autó kocsiszekrényét Pininfarina tervezte és gyártotta, motorjának alapjául pedig a Ferrari F2-es versenymotorja szolgált. Ezt a nem mindennapi párosítást a kényszer szülte, hiszen a Ferrari csak olyan motort használhatott a versenyeken, ami egy, az előző évben legalább 500 példányban készített autóból származott. Az 1987 cm3-es V6-os volt a Fiat első négy vezérműtengelyes erőforrása, mely sorozatgyártásba került. A hengerenként kétszelepes motor 160 lóerős volt, a vezérműtengelyeket dupla vezérműlánc hajtotta, az üzemanyagellátásról három Weber 40DCNF ikerkarburátor gondoskodott.

A hátsó kerekek hajtása egy ötsebességes váltón keresztül történt, ami valójában egy négysebességes váltó (+hátrameneti fokozat) és egy külön blokként hozzákapcsolt ötödik sebesség volt. Hátul egyszerű laprugókat és önzáró differenciálművet találunk, míg elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak. A megállásról négy hűtött tárcsafék gondoskodott. A kocsiszekrény minden egyes része egységesen acélból készült. A Dino Spider számos szerkezeti egysége nagyban hasonlított az ugyancsak Pininfarina által gyártott 124 Spideréhez, tengelytávjuk például pontosan meg is egyezett. A felszereltsége meglehetősen jó volt, a műszerfalon a sebességmérő mellett fordulatszámmérőt, hűtővíz és olaj hőmérséklet-, valamint olajnyomásmérőt is találunk. A kézzel felhúzható tető miatt a csomagtér mérete nem a legnagyobb.

Fiat Dino (1967-1969)1967-ben, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Dino Coupe. A kétajtós modell tervezését és gyártását Bertone végezte. Hajtásláncát a Spidertől örökölte, de tengelytávja nagyobb volt, mint a nyitott változaté. A hátsó felfüggesztést módosították, melynek következtében sokat javult a kezelhetősége. A belső térben négy kagylóülés, elektromos ablakemelő és a Spidertől eltérő műszerfal fogadta az utasokat. Meg kell említeni, hogy Pininfarina készített két, a Spideren alapuló prototípust, az elsőt levehető, a másikat rögzített keménytetővel, de ezek nem kerültek gyártásba.

Fiat Dino (1969-1972)A Fiat Dino második generációja 1969-ben, Torinóban mutatkozott be. A számos kisebb, külső változtatás - legszembetűnőbb a hűtőrács lecserélése volt – mellett a mechanikai módosítások voltak a jelentősek. A modell teljesen új motort kapott, az ötvözetből készült kétliteres V6-os erőforrás helyét egy 2418 cm3-es öntöttvas blokk vette át. Az új motor megtartotta elődje főbb jellemzőit (V6, 65 fokos hengerszög, négy vezérműtengely, dupla lánchajtás, három Weber ikerkarburátor), ugyanakkor sokkal használhatóbb volt, mivel a 180 lóerőre izmosodott Dino már 4600-as fordulaton leadta a csúcsnyomatékát (a kétliteres csak 6000-nél). A szakemberek egy új ZF váltóművet építettek az új motor mellé, mely már ténylegesen ötsebességes volt. Az első példányok vezethetőségét ért kritikák miatt, a Fiat lecserélte a hátsó felfüggesztést is, választásuk a 130-asban már bizonyított egységre esett.

Bár a kocsiszekrényt a tervezőstúdiók üzemei készítették, a végső összeszerelésre a Fiat saját gyárában, Rivaltában került sor. A Fiat Dino gyártását 1972 decemberében fejezték be, addig összesen 7600 autó készült (1133 2.0 Spider, 3629 2.0 kupé, 424 2.4 Spider, 2414 2.4 kupé).



Kapcsolódó cikkek
»  A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat
»  A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás 2013. legjobb zöld motorja
»  Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában
»  Egymillió Fiat 500 a világ útjain, de két egyformát nehezen találunk.
»  Vagány és sokoldalú - Fiat 500L
»  Dupla születésnapi partyn mutatkozott be a Fiat 500L
»  Párizsi Autószalon 2012
»  Bemutatkozott az új Fiat Panda
»  Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
»  Kilenc új modellt mutatott be a Fiat csoport
»  Tarolt a TwinAir a Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón
»  Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
»  Régi-új ismerős: Punto EVO
»  Olasz Autó Találkozó Érden
»  A Fiat-Chrysler első ötéves terve
»  Hazánkban a Fiat 500C
»  Az új Fiat Doblo Panorama
»  A fejlődés nem állhat meg – Punto Evo hazai bemutató
»  Bemutatkozik a Fiat Punto Evo
»  Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
»  A Fiat továbbra is a CO2 kibocsátás csökkentésének éllovasa
»  A Fiat Professional továbbra is támogatja a Zsaru-Cart-t
»  Fiat 500C – világpremier
»  Retro piknik - Fiat 500 1.3 Mjet Pop teszt
»  Fiat Fiorino Qubo bemutató - A kocka el van vetve
»  Fiat próba és Ferrari Challenge ízelítő a Hungaroringen
»  Genfi útitársunk – Fiat Bravo 1,6 Mjet 16V
»  Sportocska - Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (120 LE)
»  Fiat 500 Abarth: rekordokkal tûzdelt sikertörténet
»  Megérkezett a Fiat Fiorino
»  Már alig vártunk! - Fiat 500 bemutató
»  Zsiguli Fiat motorral – Szíve-lelke olasz
»  A Fiat 500 a 2008-as Év Autója
»  Teszt: Fiat Panda 100HP
»  Teszt: Fiat Linea 1.3 Mjet Emotion
»  Hazánkban a Fiat Linea!
»  Fiat Bravo 1.9 JTD, most sport vagy dízel? Mindkettõ!
»  Teszt: az új Fiat 500
»  Bemutatkozik a FIAT 500
»  Használtteszt: Hálás GT
»  Itthon is bemutatkozott a Fiat Bravo
»  Használtteszt: Fiat Stilo 1.2 16V Comfort
»  2007 Pandái
»  Bemutatkozott az új Fiat Bravo
»  Teszt: Fiat Panda Cross 1.3 Mjet
»  Kalandra fel! - Fiat Strada Adventure
»  Fiat Panda Alessi – Színes, de finom!
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (2. rész)
»  Teszt: Fiat Grande Punto Active 1.3 MultiJet
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (1. rész)
»  Megújult az Albea és a Dobló, színre lép a Panda Alessi és Cross
»  Fiat Panda Cross
»  Teszt: Fiat Sedici
»  Fiat Croma - új korszak kezdődött
»  Az új generáció - Fiat Grande Punto

2014. 09. 20. Szombat,   Friderika
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
Párizsi Autószalon 2014
Párizsi Autókiállítás 2014
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Keresés

 

 Autómárkák

Ferrari Maserati Lamborghini Lancia

 Korábbi cikkek

»84. Genfi Autószalon - –2. rész
»84. Genfi Autószalon - 1. rész
»Milyen újdonságokra számíthatunk idén?
»Új kamerával dolgozhatnak az autóvadászok; évet értékelt a Fiat Professional
»Hófehérben, sárosan

 Galéria (videók)

Luca di Montezemolo az új Lancia Stratosban Lancia Stratos
Luca di Montezemolo az új Lancia Stratosban
Lancia Stratos

 Korábbi hírek

»Díszlet lesz az egyedi Maserati
»A Ferrari V8 a legjobb sportmotor
»Dobló menni Amerika
»Visszatér a hathengeres Ferrari?
»Ilyen a Ferrari nyári tábora
»Scudetto van rajta, tűzpiros és szépen szól, mi az?
»Niki Lauda újra Ferrariba ült
»Montezemolo feladta
»Tovább gyorsulnak az Alfa QV modellek
»A Ferrari visszatér Le Mans-ba?

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::