Autótípusok




Fiat Tipo

Fiat TipoA Fiat Tipo 1988 januárjában mutatkozott be. A kizárólag ötajtós karosszériaváltozatban gyártott autó a Ritmo/Strada modellt váltotta le. A Fiat jelentõs összeget költött a fejlesztésre aminek eredményeképpen a Tipo kategóriájának egyik legjobb autója lett. A tágas belsõ tér, a használhatóság és a kiváló menettulajdonságok nem csak a vásárlókat nyûgözték le, hanem a szakembereket is - a Tipo 1989-ben elnyerte a megtisztelõ Év Autója címet.

Fiat Tipo 1.7 D (1988-1991)A Tipo kiváló, 0,31-es légellenállási tényezõvel bírt. Konvencionális formatervû karosszériáját idõtállóra tervezték, a gyártás során a Tipo összes karosszériaelemének 70%-a esett át galvanizáción, mely nagymértékben növelte az élettartamát. A Tipohoz a Fiat teljesen új motorokat fejlesztett ki, melyeket a kocsi orrába keresztbe építettek be. A három benzines (1.1, 1.4 és 1.6) és a két dízel (1.7 és 1.9 turbo) motor mindegyikéhez ötsebességes váltó járt. Fékrendszerében a hagyományos elöl tárcsa, hátul dob elrendezést találjuk, ehhez rendelhetõ volt a Bosch által szállított Antiskid-rendszer, ami gyakorlatilag az ABS-nek felelt meg. A mérnökök elöl és hátul független kerékfelfüggesztést alkalmaztak.

A Tipot két felszereltségi szinttel dobták piacra. Az alapfelszereltség csak az 1108 és 1372 cm3-es benzinmotorhoz, valamint az 1697 cm3-es dízelhez volt választható, míg a „Digit” (DGT) fantázianevû magasabb felszereltség minden motorhoz elérhetõ volt. Ez utóbbi nevét a felszereltséghez járó digitális mûszeregységérõl kapta, mely európai sorozatgyártású kompakt autóban itt jelent meg elõször. A Digit változat szinte elkényeztette a vásárlókat, hisz az elektromos ablak és a központi zár mellett rengeteg egyéb kényelmi berendezést tartalmazott.

Fiat Tipo SelectaA Tipo gyártása Cassinoban folyt, az automatizált gyártósoron több, mint 400 robot dolgozott, a karosszériamunkákat 49 kamera felügyelte és összesen 1720 automata szállítójármû segítette a munkát. 1989 novemberében mutatkozik be a Tipoban az 1,8ie 16V motor. Az 1756 cm3-es, 16 szelepes DOHC motor 136 lóerõt teljesített, amihez már négy tárcsafék járt és az ABS is rendelhetõ volt. 1990-ben tovább bõvül a motorpaletta: az 1929 cm3-es szívódízel (65 LE) és az ugyanilyen lökettérfogatú turbodízel (82 LE) mellett egy 1756 cm3-es (109 LE) és egy 1995 cm3-es (113 LE) elektronikus befecskendezéses, katalizátorral felszerelt benzinmotor is megjelent. Az 1372 cm3-es és az 1581 cm3-es motorok teljesítménye is megnõtt, 76 illetve 84 lóerõsek lettek. Ugyanebben az évben debütál a CVT váltóval szerelt Tipo Selecta. A CVT egy fokozatmentes automataváltó, amelyben az áttételi arány folyamatosan változik.

Az 1991-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a legerõsebb Tipo, a 2.0ie 16v. A 148 lóerõs  „Sedicivalvole” már dupla vezérmûtengelyes volt és katalizátor is kapcsolódott hozzá. Ehhez a változathoz megerõsített fékrendszer és nagyobb alufelnik jártak. A kétliteres motor népszerûsége miatt az 1,8ie 16v nem sokkal ezután lekerül a motorpalettáról. A szeptemberi Frankfurti Autószalonon pedig bemutatkoznak az új felszereltségi szintek. A Tipo ezután S (a régi alapfelszereltség elektromos ablakkal és központi zárral kiegészülve) és SX (a régi DGT szervokormánnyal) változatban rendelhetõ.

A második generációs Fiat Tipo biztonsági módosításai1993-ban kisebb ráncfelvarráson esik át a Tipo, ekkortól számítjuk a második generációt. A legszembetûnõbb változás az új hûtõrács megjelenése, a legfontosabb viszont azok a módosítások voltak, amik a biztonságot növelték. Az új Tipoban megjelent a légzsák, valamint újtervezték az oldalütközés védelmet és a gyûrõdési zónákat, új üléseket, öv elõfeszítõket és energiaelnyelõ kormányoszlop kapott. Megjelent a háromajtós karosszériaváltozat is, az autókhoz összesen nyolcféle motor és ötféle felszereltségi szint (S, SX, SLX, GT, 16v) közül választhattunk.
 
Fiat Tipo  2.0ie 16v SedicivalvoleAz injektoros benzinmotorok mindegyike – 1.4ie (71 LE), 1.6ie (76 LE), 1.8ie (105 LE), 2.0ie (115 LE) és a 2.0ie 16V (142 LE) - katalizátorral volt felszerelve, a dízelpalettán három motor szerepelt – 1.7 D (58 LE), 1.9 D (65 LE) és a 1.9 D GT (92 LE). A Tipohoz ekkor már háromféle váltó volt elérhetõ: az ötsebességes manuális, a négysebességes automata és a CVT (fokozatmentes automata, melyben az áttételi arány folyamatosan változik). A Tipo egy nagyon sikeres konstrukció volt, padlólemezét a Fiat Tempra és Coupe, az Alfa Romeo 155 és a Lancia Dedra építésénél is felhasználták. A Fiat Tipo gyártása 1995-ben fejezõdött be, utódja a Bravo/Brava modellpáros.



Kapcsolódó cikkek
»  "Ne üss el!" – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért
»  Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»  Bemutatkozott az új Fiat Ducato
»  A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat
»  A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás 2013. legjobb zöld motorja
»  Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában
»  Egymillió Fiat 500 a világ útjain, de két egyformát nehezen találunk.
»  Vagány és sokoldalú - Fiat 500L
»  Dupla születésnapi partyn mutatkozott be a Fiat 500L
»  Párizsi Autószalon 2012
»  Bemutatkozott az új Fiat Panda
»  Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
»  Kilenc új modellt mutatott be a Fiat csoport
»  Tarolt a TwinAir a Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón
»  Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
»  Régi-új ismerős: Punto EVO
»  Olasz Autó Találkozó Érden
»  A Fiat-Chrysler első ötéves terve
»  Hazánkban a Fiat 500C
»  Az új Fiat Doblo Panorama
»  A fejlődés nem állhat meg – Punto Evo hazai bemutató
»  Bemutatkozik a Fiat Punto Evo
»  Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
»  A Fiat továbbra is a CO2 kibocsátás csökkentésének éllovasa
»  A Fiat Professional továbbra is támogatja a Zsaru-Cart-t
»  Fiat 500C – világpremier
»  Retro piknik - Fiat 500 1.3 Mjet Pop teszt
»  Fiat Fiorino Qubo bemutató - A kocka el van vetve
»  Fiat próba és Ferrari Challenge ízelítő a Hungaroringen
»  Genfi útitársunk – Fiat Bravo 1,6 Mjet 16V
»  Sportocska - Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (120 LE)
»  Fiat 500 Abarth: rekordokkal tûzdelt sikertörténet
»  Megérkezett a Fiat Fiorino
»  Már alig vártunk! - Fiat 500 bemutató
»  Zsiguli Fiat motorral – Szíve-lelke olasz
»  A Fiat 500 a 2008-as Év Autója
»  Teszt: Fiat Panda 100HP
»  Teszt: Fiat Linea 1.3 Mjet Emotion
»  Hazánkban a Fiat Linea!
»  Fiat Bravo 1.9 JTD, most sport vagy dízel? Mindkettõ!
»  Teszt: az új Fiat 500
»  Bemutatkozik a FIAT 500
»  Használtteszt: Hálás GT
»  Itthon is bemutatkozott a Fiat Bravo
»  Használtteszt: Fiat Stilo 1.2 16V Comfort
»  2007 Pandái
»  Bemutatkozott az új Fiat Bravo
»  Teszt: Fiat Panda Cross 1.3 Mjet
»  Kalandra fel! - Fiat Strada Adventure
»  Fiat Panda Alessi – Színes, de finom!
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (2. rész)
»  Teszt: Fiat Grande Punto Active 1.3 MultiJet
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (1. rész)
»  Megújult az Albea és a Dobló, színre lép a Panda Alessi és Cross
»  Fiat Panda Cross
»  Teszt: Fiat Sedici
»  Fiat Croma - új korszak kezdődött
»  Az új generáció - Fiat Grande Punto

2014. 10. 30. Csütörtök,   Alfonz
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
Párizsi Autószalon 2014
Párizsi Autókiállítás 2014
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Keresés

 

 Autómárkák

Ferrari Fiat Lancia Lamborghini

 Korábbi cikkek

»Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»Párizsi Autókiállítás 2014 - A világpremierek
»Montezemolo: elérkezett egy korszak vége
»Bemutatkozott az új Fiat Ducato
»20 éve veszítette életét Senna és Ratzenberger

 Galéria (videók)

Lancia Delta HF Integrale #2 Ferrari Enzo #2
Lancia Delta HF Integrale #2
Ferrari Enzo #2

 Korábbi hírek

»Ferrari visszahívás Amerikában
»A Panda gyártását is felfüggesztik.
»Hibrid Lamborghini Párizsban?
»Fiat pick-up lesz az új L200-ból
»Elhunyt Emilio Botin
»Kényszerszünet volt Kragujevacban
»Ilyen lesz a Fiat 500X
»A visszaszámlálás megkezdődőtt!
»Cowboykalapban járnak a pilóták Monzában
»Kimi Raikkonen Rotterdamban bemutatózott

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::