Autótípusok




Fiat Tipo

Fiat TipoA Fiat Tipo 1988 januárjában mutatkozott be. A kizárólag ötajtós karosszériaváltozatban gyártott autó a Ritmo/Strada modellt váltotta le. A Fiat jelentõs összeget költött a fejlesztésre aminek eredményeképpen a Tipo kategóriájának egyik legjobb autója lett. A tágas belsõ tér, a használhatóság és a kiváló menettulajdonságok nem csak a vásárlókat nyûgözték le, hanem a szakembereket is - a Tipo 1989-ben elnyerte a megtisztelõ Év Autója címet.

Fiat Tipo 1.7 D (1988-1991)A Tipo kiváló, 0,31-es légellenállási tényezõvel bírt. Konvencionális formatervû karosszériáját idõtállóra tervezték, a gyártás során a Tipo összes karosszériaelemének 70%-a esett át galvanizáción, mely nagymértékben növelte az élettartamát. A Tipohoz a Fiat teljesen új motorokat fejlesztett ki, melyeket a kocsi orrába keresztbe építettek be. A három benzines (1.1, 1.4 és 1.6) és a két dízel (1.7 és 1.9 turbo) motor mindegyikéhez ötsebességes váltó járt. Fékrendszerében a hagyományos elöl tárcsa, hátul dob elrendezést találjuk, ehhez rendelhetõ volt a Bosch által szállított Antiskid-rendszer, ami gyakorlatilag az ABS-nek felelt meg. A mérnökök elöl és hátul független kerékfelfüggesztést alkalmaztak.

A Tipot két felszereltségi szinttel dobták piacra. Az alapfelszereltség csak az 1108 és 1372 cm3-es benzinmotorhoz, valamint az 1697 cm3-es dízelhez volt választható, míg a „Digit” (DGT) fantázianevû magasabb felszereltség minden motorhoz elérhetõ volt. Ez utóbbi nevét a felszereltséghez járó digitális mûszeregységérõl kapta, mely európai sorozatgyártású kompakt autóban itt jelent meg elõször. A Digit változat szinte elkényeztette a vásárlókat, hisz az elektromos ablak és a központi zár mellett rengeteg egyéb kényelmi berendezést tartalmazott.

Fiat Tipo SelectaA Tipo gyártása Cassinoban folyt, az automatizált gyártósoron több, mint 400 robot dolgozott, a karosszériamunkákat 49 kamera felügyelte és összesen 1720 automata szállítójármû segítette a munkát. 1989 novemberében mutatkozik be a Tipoban az 1,8ie 16V motor. Az 1756 cm3-es, 16 szelepes DOHC motor 136 lóerõt teljesített, amihez már négy tárcsafék járt és az ABS is rendelhetõ volt. 1990-ben tovább bõvül a motorpaletta: az 1929 cm3-es szívódízel (65 LE) és az ugyanilyen lökettérfogatú turbodízel (82 LE) mellett egy 1756 cm3-es (109 LE) és egy 1995 cm3-es (113 LE) elektronikus befecskendezéses, katalizátorral felszerelt benzinmotor is megjelent. Az 1372 cm3-es és az 1581 cm3-es motorok teljesítménye is megnõtt, 76 illetve 84 lóerõsek lettek. Ugyanebben az évben debütál a CVT váltóval szerelt Tipo Selecta. A CVT egy fokozatmentes automataváltó, amelyben az áttételi arány folyamatosan változik.

Az 1991-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a legerõsebb Tipo, a 2.0ie 16v. A 148 lóerõs  „Sedicivalvole” már dupla vezérmûtengelyes volt és katalizátor is kapcsolódott hozzá. Ehhez a változathoz megerõsített fékrendszer és nagyobb alufelnik jártak. A kétliteres motor népszerûsége miatt az 1,8ie 16v nem sokkal ezután lekerül a motorpalettáról. A szeptemberi Frankfurti Autószalonon pedig bemutatkoznak az új felszereltségi szintek. A Tipo ezután S (a régi alapfelszereltség elektromos ablakkal és központi zárral kiegészülve) és SX (a régi DGT szervokormánnyal) változatban rendelhetõ.

A második generációs Fiat Tipo biztonsági módosításai1993-ban kisebb ráncfelvarráson esik át a Tipo, ekkortól számítjuk a második generációt. A legszembetûnõbb változás az új hûtõrács megjelenése, a legfontosabb viszont azok a módosítások voltak, amik a biztonságot növelték. Az új Tipoban megjelent a légzsák, valamint újtervezték az oldalütközés védelmet és a gyûrõdési zónákat, új üléseket, öv elõfeszítõket és energiaelnyelõ kormányoszlop kapott. Megjelent a háromajtós karosszériaváltozat is, az autókhoz összesen nyolcféle motor és ötféle felszereltségi szint (S, SX, SLX, GT, 16v) közül választhattunk.
 
Fiat Tipo  2.0ie 16v SedicivalvoleAz injektoros benzinmotorok mindegyike – 1.4ie (71 LE), 1.6ie (76 LE), 1.8ie (105 LE), 2.0ie (115 LE) és a 2.0ie 16V (142 LE) - katalizátorral volt felszerelve, a dízelpalettán három motor szerepelt – 1.7 D (58 LE), 1.9 D (65 LE) és a 1.9 D GT (92 LE). A Tipohoz ekkor már háromféle váltó volt elérhetõ: az ötsebességes manuális, a négysebességes automata és a CVT (fokozatmentes automata, melyben az áttételi arány folyamatosan változik). A Tipo egy nagyon sikeres konstrukció volt, padlólemezét a Fiat Tempra és Coupe, az Alfa Romeo 155 és a Lancia Dedra építésénél is felhasználták. A Fiat Tipo gyártása 1995-ben fejezõdött be, utódja a Bravo/Brava modellpáros.



Kapcsolódó cikkek
»  "Ne üss el!" – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért
»  Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»  Bemutatkozott az új Fiat Ducato
»  A City Brake Control elnyerte az „Euro NCAP Advanced” díjat
»  A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás 2013. legjobb zöld motorja
»  Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában
»  Egymillió Fiat 500 a világ útjain, de két egyformát nehezen találunk.
»  Vagány és sokoldalú - Fiat 500L
»  Dupla születésnapi partyn mutatkozott be a Fiat 500L
»  Párizsi Autószalon 2012
»  Bemutatkozott az új Fiat Panda
»  Teszt: Fiat Freemont 2.0 Mjet Urban
»  Kilenc új modellt mutatott be a Fiat csoport
»  Tarolt a TwinAir a Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón
»  Egérke Karácsonya – Fiat 500C 0.9 TwinAir Lounge teszt
»  Régi-új ismerős: Punto EVO
»  Olasz Autó Találkozó Érden
»  A Fiat-Chrysler első ötéves terve
»  Hazánkban a Fiat 500C
»  Az új Fiat Doblo Panorama
»  A fejlődés nem állhat meg – Punto Evo hazai bemutató
»  Bemutatkozik a Fiat Punto Evo
»  Teszt - Fiat Linea 1,3 MJet Emotion
»  A Fiat továbbra is a CO2 kibocsátás csökkentésének éllovasa
»  A Fiat Professional továbbra is támogatja a Zsaru-Cart-t
»  Fiat 500C – világpremier
»  Retro piknik - Fiat 500 1.3 Mjet Pop teszt
»  Fiat Fiorino Qubo bemutató - A kocka el van vetve
»  Fiat próba és Ferrari Challenge ízelítő a Hungaroringen
»  Genfi útitársunk – Fiat Bravo 1,6 Mjet 16V
»  Sportocska - Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (120 LE)
»  Fiat 500 Abarth: rekordokkal tûzdelt sikertörténet
»  Megérkezett a Fiat Fiorino
»  Már alig vártunk! - Fiat 500 bemutató
»  Zsiguli Fiat motorral – Szíve-lelke olasz
»  A Fiat 500 a 2008-as Év Autója
»  Teszt: Fiat Panda 100HP
»  Teszt: Fiat Linea 1.3 Mjet Emotion
»  Hazánkban a Fiat Linea!
»  Fiat Bravo 1.9 JTD, most sport vagy dízel? Mindkettõ!
»  Teszt: az új Fiat 500
»  Bemutatkozik a FIAT 500
»  Használtteszt: Hálás GT
»  Itthon is bemutatkozott a Fiat Bravo
»  Használtteszt: Fiat Stilo 1.2 16V Comfort
»  2007 Pandái
»  Bemutatkozott az új Fiat Bravo
»  Teszt: Fiat Panda Cross 1.3 Mjet
»  Kalandra fel! - Fiat Strada Adventure
»  Fiat Panda Alessi – Színes, de finom!
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (2. rész)
»  Teszt: Fiat Grande Punto Active 1.3 MultiJet
»  Az új Fiat Ducato munkára készült! (1. rész)
»  Megújult az Albea és a Dobló, színre lép a Panda Alessi és Cross
»  Fiat Panda Cross
»  Teszt: Fiat Sedici
»  Fiat Croma - új korszak kezdődött
»  Az új generáció - Fiat Grande Punto

2014. 10. 23. Csütörtök,   Gyöngyi
Legyen a kezdőlapom,  Kedvencek közé
Párizsi Autószalon 2014
Párizsi Autókiállítás 2014
 Tagdoboz

Felhasználónév:
Jelszó:


elfelejtettem a jelszavam»
 Szavazás
Maserati dízelmotorral?

szentségtörés
ez most vicc, ugye?
azzal is elfogadnám
épp ideje volt

 Keresés

 

 Autómárkák

Lancia Fiat Lamborghini Ferrari

 Korábbi cikkek

»Hannoverben mutatkozott be a negyedik generációs Dobló
»Párizsi Autókiállítás 2014 - A világpremierek
»Montezemolo: elérkezett egy korszak vége
»Bemutatkozott az új Fiat Ducato
»20 éve veszítette életét Senna és Ratzenberger

 Galéria (videók)

Lamborghini Gallardo LP560 Genf 2008 Wrooom 2011
Lamborghini Gallardo LP560 Genf 2008
Wrooom 2011

 Korábbi hírek

»Ferrari visszahívás Amerikában
»A Panda gyártását is felfüggesztik.
»Hibrid Lamborghini Párizsban?
»Fiat pick-up lesz az új L200-ból
»Elhunyt Emilio Botin
»Kényszerszünet volt Kragujevacban
»Ilyen lesz a Fiat 500X
»A visszaszámlálás megkezdődőtt!
»Cowboykalapban járnak a pilóták Monzában
»Kimi Raikkonen Rotterdamban bemutatózott

 Partnereink

Idea-NET


Jogi Nyilatkozat
::
Médiaajánlat
::
Kapcsolat
::