A Cross az egyik legkedveltebb változata a Fiat Pandának, egyértelmű volt, hogy a legújabb generációból is készül ilyen kivitel. A fiatalos, fürge szabadidőjármű városban mindig is megállta a helyét, de az alapfelszerelésként kínált állandó összkerékhajtási rendszerrel bátran letérhetünk az aszfaltozott útról. Az automatikusan aktiváló négykerékhajtást elektronikus differenciálzár (ELD) funkcióval is felvértezett menetstabilizáló rendszer (ESC) egészíti ki, amely plusz segítséget nyújt csúszós útfelületen történő elindulás, illetve haladás esetén.
A Panda Cross megkapta az úgynevezett ‘Terrain Control’ programkapcsolót, melynek segítségével az aktuális menetviszonyok függvényében háromféle üzemmódban használhatják az összkerékhajtást:
- AUTO – a rendszer a tapadási viszonyok függvényében, automatikusan osztja meg a hajtási nyomatékot a két tengely között
- LOCK – állandóan aktív az összkerékhajtás, ami optimális megoldást jelent, ha terepen közlekedünk. A rendszer a négy kerék között osztja el a hajtóerőt, és azokat a kerekeket, amelyek megcsúsznak (illetve a többi kereket meghaladó mértékben csúsznak meg), megfékezi, és ezáltal a hajtási nyomatékot a legjobb tapadású kerékhez irányítja át.
- HILL DESCENT – ereszkedés-szabályozó funkció különösen meredek lejtők leküzdésére, illetve rendkívül egyenetlen útfelületen történő haladáshoz.
A Panda Cross a szokáshoz híven külsőleg is eltér az alapmodelltől. A szabadidőjárművekre jellemző stíluselemekkel felvértezett modell azonnal felismerhető, hisz az új lökhárító jellegzetes megjelenést kölcsönöz a Panda Crossnak. Új tervezésűek a lámpatestek, a ledes nappali fényeket a fenékvédő lemezbe építették be. Oldalról is jellegzetes stíluselemek határozzák meg az autó megjelenését, ilyenek a markáns kerékívek vagy a ‘Cross’ márkajelzésű védőburkolatok. A hátsó lökhárító fenékvédő betétje az orr kialakításának meghosszabbításaként jelentkezik, a kipufogóvég krómozott, a lámpatesteket átrajzolták.
A Panda Cross kétféle motorral kerül forgalomba. A 80 lóerős 1.3 MultiJet II turbódízellel, valamint a 90 lóerős 0.9 TwinAir Turbo benzinmotorral, amely különleges, rövidebb első fokozattal szerelt, hatfokozatú sebességváltót kapott. A fogyasztás csökkentése érdekében mindkettő erőforrás alapkivitelben kínálja a Start&Stop funkciót. A Panda Cross 24 fokos első és 33 fokos hátsó terepszöggel bír, egyedi mintázatú, 185/65R15 méretű, négyévszakos abroncsaival meglepő teljesítményre képes terepen, és kiemelkedő kényelmet biztosít az országúton.
Az új Panda Cross idén ősztől kapható a legnagyobb európai piacokon; a bevezetés alkalmával különleges, háromrétegű, narancsszínű fényezéssel.