FRISS
Visszatér a Forma–1-be az Alfa Romeo (november 29, 2017 1:54 du.)
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)

Újratervezés – Jeep Compass magyarországi bemutató

2017-09-22
Comments off
140 Views

Az év eleji genfi bemutatkozása után végre Magyarországra is megérkezett a Jeep legújabb modellje a Compass. A sajtótájékoztatóval egybekötött tesztvezetést a Hármashatárhegyen tartották, igaz a szervezéskor még senki nem tudta, hogy köszönhetően az esős, viharos időjárásnak, nehezített körülmények között próbálhatjuk ki az autót.

A napot Alberto de Aza, a FCA CEE ügyvezető igazgatója nyitotta meg, aki bemutatta a Jeep márka piaci helyzetét, majd pár mondatban szólt az új Compassról: „A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így valamennyi szabadidőjármű szegmenst lefed, hozzájárulva a márka rendkívül sikeres terjeszkedéséhez Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak.”

Egy rövid PR film bemutatása után következett a modell részletes elméleti, majd a tesztvezetés során a gyakorlati bemutatása.

A Compass a Renegade és a Cherokee közé lett pozícionálva. Az autó külsejét tekintve visszaköszönnek a hagyományos Jeep elemek, így a hetes osztatú, króm elemekkel díszített hűtőrács, ami fényes fekete háttér előtt jelenik meg, valamint az izmos kerékdobokat keretbefogó trapéz alakú kerékívek. A fényszórókeretek fekete körvonalat kaptak, ami az opcionálisan rendelhető fekete tetővel összhangban kiemeli a Jeep karakteres megjelenését. A LED-es, keskeny szögletes hátsólámpák átfutnak a csomagtérajtóra. A csapott tetővonal és a külön rendelhető dupla-paneles napfénytető modern Jeep formavilágot ad az autónak.

Az autó belsejében is találkozhatunk a Jeep hagyományos formai elemeivel, így például a trapéz alakú középkonzollal, mely színeben és kidolgozásában igazodik a belső tér szín és anyagvilágához. Itt kapott helyet a 5,7, vagy 8,4 colos Uconnect rendszer érintőképernyője. A padlókonzolon található a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységben 3,5 vagy 7,0 colos LED tájékoztató kijelző kapott helyet, utóbbit a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja.

A Jeep Compasshoz két összkerékhajtási rendszer rendelhető: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low. Mindkettőnek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely öt különböző üzemmóddal (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) rendelkezik. A Compass hátsó tengelye azonban lekapcsolható, így az autó képes csak fronthajtással közlekedni így kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást elérni, de a rendszer szükség esetén késlekedés nélkül vált át elsőkerékhajtásról összkerékhajtásra.

A Jeep Compass nyolcféle hajtáslánc-opcióval rendelhető, a benzin- illetve dízelmotorokhoz kétféle sebességváltóval – egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata egységgel.

Az európai kínálatban egy benzin- és két dízelmotor van. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140 lóerős változata, amely hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba valamint a 170 lóerős változat, amely kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul. Ennek 120 lóerős változatához hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotorhoz kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját).

A modell négyféle felszereltségben választható: Sport, a Longitude, és a Limited változatok már rendelhetőek, míg a későbbiekben Trailhawk változat is elérhető lesz.

A próbaút során a 2.0 literes MultiJet 2 turbódízel 140 lóerős változatát városi csúcsforgalomban és hegyi utakon próbáltuk 9 fokozatú automata váltóval. Ezt a dízelmotort más típusokból már jól ismerjük, de a kilencsebességes automatával még nem próbáltuk. A váltó dinamikusan dolgozott, akár hirtelen gázadásra és lassulásra is gyorsan reagált. A városi forgalomban való araszolástól kezdve az aszfaltos és murvás hegyi utakon is gyorsan dolgozott, a terepviszonyokhoz legjobban illő sebességi fokozatokat kapcsolva.

A Compass több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági, illetve vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót. A modern arzenálhoz tartozik a holttér-felügyelet és a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, a ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, a teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, az adaptív tempomat, az ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint a hét légzsák. Mindemellett a modell ötcsillagos EuroNCAP minősítést ért el.

A Compass alapmodell ára 6.990.000 forint, míg a legmagasabb felszereltségért 11.690.000 forintot kell fizessünk.