FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

A Ferrari 2019-es versenyautója: az SF90

2019-02-15
Comments off
1 344 Views

Látványos bemutatón leplezte le 2019-es Forma-1-es versenyautóját a Scuderia Ferrari. A maranellói gárda idén ünnepli alapításának 90. évfordulóját, melyet az új autó neve is büszkén hirdet. Az SF90 a korábbi évektől eltérően mattvörös alapszínt kapott, melyre immár zömében fekete reklámok kerültek.

A rendezvényt a Ferrari ügyvezető igazgatója, Louis Camilleri nyitotta meg, aki az új kihívások mellett időt szakított arra is, hogy méltassa a csapatvezetői posztról leköszönő Maurizio Arrivabenet és az Alfa Romeohoz igazolt Kimi Raikkonent is.

Mattia Binotto csapatfőnök rövid beszéde után következett a várva várt pillanat és leleplezték az új modellt. A színpadra emelkedő versenyautó mellé aztán felsorakoztak a csapattagok és természetesen a pilóták is, Sebastian Vettel és Charles Leclerc.

Az idei évben érvénybe lépő aerodinamikai szabályok miatt a Ferrari is szélesebb szárnyakat kapott, melyek az extra elemek eltűnésével fellépő leszorítóerő-veszteséget próbálják kompenzálni. A pilóták feje fölött lévő légbeömlő és az oldaldobozokon lévő hűtőnyílások is változtak a tavalyi modellhez képest, a motorborítás pedig karcsúbb lett. A külső változtatásokhoz persze hatalmas mérnöki munka is kellett, többek között a motor elhelyezése is megváltozott. Ahogy azt a Haas autójának bemutatója után sejteni lehetett, a Ferrari is változtatott a kipufogó elrendezésén. Két kivezetőcsövet a kipufogó fölé tették, így a kiáramló gáz a hátsó szárnyra irányul.

A Ferrari február 17-én, a kollektív tesztet megelőző napon viszi pályára autóját Barcelonában egy forgatási nap keretében.