FRISS
Fiat 500X Sport (szeptember 12, 2019 10:09 de.)
Bizzarrini 5300 GT (július 15, 2019 10:59 de.)
Alfa Romeo Giulia TZ (július 14, 2019 7:43 du.)
Ferrari 250 SWB (július 14, 2019 6:24 du.)
Kimi és az Alfetta (július 14, 2019 11:58 de.)
Lancia Beta Montecarlo Turbo (július 14, 2019 11:45 de.)

A Ferrari 2019-es versenyautója: az SF90

2019-02-15
Comments off
523 Views

Látványos bemutatón leplezte le 2019-es Forma-1-es versenyautóját a Scuderia Ferrari. A maranellói gárda idén ünnepli alapításának 90. évfordulóját, melyet az új autó neve is büszkén hirdet. Az SF90 a korábbi évektől eltérően mattvörös alapszínt kapott, melyre immár zömében fekete reklámok kerültek.

A rendezvényt a Ferrari ügyvezető igazgatója, Louis Camilleri nyitotta meg, aki az új kihívások mellett időt szakított arra is, hogy méltassa a csapatvezetői posztról leköszönő Maurizio Arrivabenet és az Alfa Romeohoz igazolt Kimi Raikkonent is.

Mattia Binotto csapatfőnök rövid beszéde után következett a várva várt pillanat és leleplezték az új modellt. A színpadra emelkedő versenyautó mellé aztán felsorakoztak a csapattagok és természetesen a pilóták is, Sebastian Vettel és Charles Leclerc.

Az idei évben érvénybe lépő aerodinamikai szabályok miatt a Ferrari is szélesebb szárnyakat kapott, melyek az extra elemek eltűnésével fellépő leszorítóerő-veszteséget próbálják kompenzálni. A pilóták feje fölött lévő légbeömlő és az oldaldobozokon lévő hűtőnyílások is változtak a tavalyi modellhez képest, a motorborítás pedig karcsúbb lett. A külső változtatásokhoz persze hatalmas mérnöki munka is kellett, többek között a motor elhelyezése is megváltozott. Ahogy azt a Haas autójának bemutatója után sejteni lehetett, a Ferrari is változtatott a kipufogó elrendezésén. Két kivezetőcsövet a kipufogó fölé tették, így a kiáramló gáz a hátsó szárnyra irányul.

A Ferrari február 17-én, a kollektív tesztet megelőző napon viszi pályára autóját Barcelonában egy forgatási nap keretében.