FRISS
Visszatér a Forma–1-be az Alfa Romeo (november 29, 2017 1:54 du.)
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

2016-11-16
Comments off
2 056 Views

Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját, a Stevio-t. Az új modellt az olasz autógyártás szívében, a márka Modenában működő műszaki központjában fejlesztették. Az Alfa Romeo első SUV modellje a közelmúltban teljesen felújított Cassino-i üzemben, egy kifejezetten az új generációs Alfa Romeo modelleknek fenntartott gyártósoron születik (ugyanitt készül a Giulia is).  Ugyanezek az értékek térnek most vissza egy új kategóriájú járműre szabva: a forradalmi Stelvio SUV, a hamisítatlan Alfa Romeo modellekre jellemző, sportos formatervet, élvonalbeli teljesítményt, valamint a prémium SUV szegmensben példa nélküli technológiai és műszaki megoldásokat és lenyűgöző vezetési élményt  kínál.

Névválasztása is egyedi tulajdonságaira utal. A Stelvio-hágó Olaszország legmagasabban fekvő hegyi közúti hágója (Európában a második legmagasabb); a hágót átszelő út több, mint 20 kilométer hosszú, amelyet több mint hetvenöt kanyar tagol; egyedülálló élményt nyújt az utazónak, miközben lélegzetelállító táj terül el mellette és a hihetetlen gyors szintemelkedésnek köszönhetően eléri az átkelő 2 758 tengerszint feletti magasságát. Az elmúlt évek során számos kerékpáros, autós és motoros verseny helyszínéül szolgált, amely a küzdelmek és a technikai sportok legendás útvonalává tették. Az elmúlt évszázad háborús időszakában fontos közlekedési és szállítási feladatokat betöltő, kanyargós útvonal mostanra a régió egyik legfontosabb turisztikai látványosságává vált.

A Stelvio arányai erőt és dinamizmust sugallnak, kompakt méretéről 468 centiméteres hosszúsága, a 165 centiméteres magassága és a 216 centiméteres szélessége is tanúskodik. Formatervezése letisztult és feszes, amely Alfa Romeo márka történetében mindig meghatározó volt. A jellegzetes formai megoldásokat az Alfa Romeo legpatinásabb sport- és versenyautóiról vették át.

A Stelvio Quadrifoglio tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek meghatározó elemei a két tengely közötti, tökéletes tömegelosztás, valamint az optimális tömeg/teljesítmény arány. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorház- és csomagtérfedél gyártásához alumíniumot használtak fel, így gondoskodva az ideális tömeg/teljesítmény arány megvalósításáról.

A Stelvio Quadrifoglio motorterében a Ferrari segítségével megépített 510 lóerős, 2,9 literes, V6-os biturbo benzinmotort találjuk, melyhez nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A kimagasló teljesítmény mellett a hengerlekapcsolásnak köszönhetően a Stelvio QV meglepően takarékos. Hangja pedig összetéveszthetetlen. A nyolcfokozatú automata ZF sebességváltó egyedi kalibrálást kapott, így verseny üzemmódban mindössze 150 milliszekundum alatt végrehajtja a váltásokat.

Az Alfa DNA PRO rendszer segítségével a Stelvio Quadrifoglio menetdinamikai jellemzői a vezető és az útviszonyok igényei szerint változtathatók. Négyféle üzemmód áll rendelkezésre: dinamikus, normál, takarékos (környezettudatos beállítás), valamint versenymód.

A Stelvio Quadrifoglio innovatív összkerékhajtási rendszere a nyomatékmegosztást valós időben szabályozó Q4 technológiával készült. A rendszer felépítését tekintve aktív osztóművet, valamint az Alfa Romeo egyedi műszaki adottságaihoz (pl. nagy nyomatékszintek gyors kezelése) igazodó első differenciálművet tartalmaz, kompakt, kis tömegű felépítéssel. Az osztómű fejlett aktív tengelykapcsoló technológiát alkalmazva kínál kiemelkedően dinamikus vezethetőséget és kedvező üzemanyag-fogyasztást. Az rendszer mindig összhangban van az aktuálisan kiválasztott Alfa DNA Pro üzemmód-beállítással.

Normál körülmények között a Stelvio Quadrifoglio Q4 hátsókerék-hajtású autóként viselkedik, a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát képes az első tengelyre átcsoportosítani.

A Q4 összkerékhajtással most először kombinált Alfa Romeo nyomatékvektor-szabályozási technológia optimalizálja a Stelvio Quadrifoglio nyomatékmegosztását.

A Stelvio Quadrifoglio elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz, virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányreakciót biztosít. Az Alfa Romeo ezen exkluzív konfigurációja kanyarban is állandó mértékű kapcsolatot biztosít az abroncs futófelülete és az aszfalt között, ami kivételesen jó oldalirányú tapadást garantál. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító, Alfa Romeo által szabadalmaztatott négy és fél lengőkaros szerkezet mellett döntött. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító-rendszer azonnal alkalmazkodik a menetkörülményekhez.

Az eredetileg a Giulián debütált, egyedülálló integrált fékrendszert (IBS) a Stelvio Quadrifoglio is megkapta. Az elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervóval kombinálva késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot, tovább az optimális tömegelosztás megvalósításában is fontos szerepet vállal. A Stelvio Quadrifoglio fékrendszerében alumínium komponenseket és karbon-kerámia tárcsákat találunk.

Az AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozási technológia az autó “agyaként” koordinálja a Stelvio Quadrifoglio összes fedélzeti elektronikus rendszerének működését. A rendszer a különböző technológiai funkciók – így az új Alfa DNA Pro üzemmódválasztó, a Q4 összkerékhajtási rendszer, az Alfa nyomatékvektor-szabályozási rendszer, az aktív felfüggesztés, és az ESC menetstabilizáló elektronika – összehangolt vezérlése révén optimalizálja a teljesítményt és a vezetési élményt.

Ahogy az Alfa Romeo modellkínálatának egyéb újdonságainál, az új Stelvio SUV számos funkcióját – a világítástól a hajtásláncig, a felfüggesztéstől a kipufogórendszeren át az új Connect 3D Nav 8.8 colos infotainment egységig – az ultramodern autóipari rendszerek és komponensek tervezésének és kivitelezésének nemzetközi szakértője, a Magneti Marelli fejlesztette ki. Ez is megerősíti a két vállalat közötti, kölcsönösen előnyös, stabil együttműködést.