Meglepetésként érkezett a hír, hogy a Fiat városi kisautói mellett a Lancia egyetlen modellje, az Ypsilon is megkapja a mild-hibrid hajtásláncot. Ezzel a népszerű kisautó tovább maradhat piacon, mint amire korábban számítani lehetett. Örömteli, hogy az FCA reagál a vásárlói igényekre, a múlt évben eladott 58 ezer autó nem elhanyagolható szám, főleg annak tudatában, hogy az Ypsilont gyakorlatilag már csak Olaszországban forgalmazzák.
Senki sem jelentette ki, de a Lancia modellek számának drasztikus csökkentése és az Ypsilon forgalmazásának Olaszországra korlátozása a Lancia megszűnését vetítette és vetíti előre ma is. Remélhetőleg az FCA vezetése nem a márka végleges megszűntetésén gondolkodik és az FCA-PSA összeolvadás után a Lancia újra szerepel majd a hosszútávú tervekben. Érdemes lenne átgondolni, hisz a Lancia hatalmas rajongótábora adott, ezt mutatja az Ypsilon eladási statisztikája is.
A korábban használt 1,2 literes, négyhengeres motor gyártását befejezik, a frissített Ypsilon az egyliteres, háromhengeres, 70 lóerős motort kapja meg 12 voltos mild-hibrid rendszerrel.