FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Az új, tisztán elektromos Fiat 500

2020-03-04
Comments off
2 624 Views

A Fiat bemutatta az 500-as legújabb változatát, mely meglepetésre kizárólag villanyhajtással lesz elérhető, sajnos elég borsos áron. A belsőégésű motorral, illetve a nemrég bemutatott mild-hibrid hajtással készülő modell a régi karosszériával lesz elérhető még pár évig.

Bár az új modell mind hosszában, mind szélességében 6 centivel nagyobb elődjénél és tengelytávja is 2 centivel nőtt, formavilága semmit sem változott. A tervezők a részletekre fektették a hangsúlyt: villanyautóhoz illően süllyesztett a kilincs és zártabb lett az orr-rész, melyen a Fiat logó helyett már egy 500-as embléma díszeleg a krómbajuszok között. A ledes lámpák felső íve felköltözött a gépháztetőre. Új a légbeömlő rács és a felnik mintázata, valamint a hátsó lámpatest. Hátul sem a megszokott márkajelzéssel találkozunk, egy letisztult FIAT feliratot kapott a csomagtérajtó. Az 500-as felirat második nullájába belevarázsoltak egy e betűt is. A beltér sem változott meg drasztikusan, mondhatni modernebb lett, eltűnt a váltókar, 10 colos, műszerfalba illeszkedő kijelzőt kaptunk.

Az Fiat 500 116 lóerős villanymotort kapott, melyet egy 42 kWh-s akkumulátor szolgál ki, ezzel 320 km-es WLTP hatótávot kapunk. Az autó 85 kW-os gyorstöltőt kapott. Mindössze 5 perc elegendő például ahhoz, hogy 50 kilométer megtételéhez elegendő energiát töltsük az új 500-ba. A gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort. A 9 másodperces gyorsulás és a 150 km/h végsebesség pont elég ennek a kisautónak. A hajtás háromféle üzemmódban – Normal, Range illetve Sherpa – kapcsolható. Az autóba 2-as szintő önvezető rendszer került.

A Sherpa üzemmód minimálisra csökkenti az energiafelhasználást. A végsebesség 80 km/órára korlátozódik; az energiafelhasználást mérsékelt gázreakcióval, a klímaberendezés és az ülésfűtés kikapcsolásával csökkenti. A „Normal” üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autók vezethetőségével, míg „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó. Ilyenkor gyakorlatilag nincs másra szükség, mint a gázpedálra. Ebben az üzemmódban a belső égésű motoroktól megszokott motorfékhatásnál sokszor erősebben lassul a jármű – majdnem úgy, mintha fékeznénk, viszont a teljes megálláshoz továbbra is szükség van a fékpedálra.

A „la Prima”, azaz első limitált széria 12 millió forint körüli árával igazi mini luxuskabrióként érkezik májusban a piacra, akinek ez nem lenne elég drága, választhat a Fiat partnerei által tervezett Giorgio Armani, Bulgari és Kartell egyedi kivitelek közül is.

Bónusz: Az FCA tervezői nem hétköznapi hangot választottak új modelljüknek, az elektromos 500-asból menet közben Nino Rota filmzenéje hallható az Amarcord című alkotásból.