FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

A Ferrari feláldozta a motorerőt

2014-08-14
Comments off
558 Views

A Ferraritól nemrég elbocsátott Luca Marmorini egy interjúban elmondta, hogy a Ferrari kisebb teljesítményű motort kért tőle. A csapat azzal indokolta ezt a furcsa kérést, hogy az aerodinamikai fejlesztések majd kompenzálják a motorerő hiányát.

Marmorini éveken keresztül dolgozott a Ferrarinak, ő felügyelte a motorfejlesztést, de júliusban – a gyenge szereplést a motor gyengeségére fogva – elküldték a csapattól.

“Röviden: az a helyzet, hogy minden, az F14T-t érintő problémát az erőforrás hibájára fogtak. Mintha egy Ferrari történetével rendelkező vállalat elfelejtette volna, hogyan kell motort építeni! Elfogadok minden vádat, de senki ne mondja nekem, hogy Maranellóban olyanok dolgoznak, akik nem ismerik az üzletet, a turbót, a hibrid technológiát. Kollégáimmal azért készítettünk egy bizonyos méretű motort – kisebbet, mint a Mercedes és a Renault -, mert a projektet felügyelő Mr. Tombazis erre kért minket. Azt mondták, egy tömörített erőforrást szeretnének, kis hűtőkkel, mert a kisebb erőt aerodinamikai megoldásokkal ellensúlyozni tudjuk és ezzel előnyben leszünk a Mercedes és a Renault autóival szemben. Pontosan ezt tettük, de amikor a versenytársakkal megmérettettük magunkat, nyilvánvalóvá vált a kevesebb lóerő, de ezt nem sikerült az aerodinamikával ellensúlyozni! …

Mattiaccival három hónap alatt csak néhány szót váltottunk, kétszer láttuk egymást, először a bemutatkozáskor, másodszor, amikor egy levelet adott, amelyben megerősítette, távozhatom a csapattól. Nem akarok senkit vádolni. Komolyan. Ki kell azonban emelni, hogy a Ferrari utcai autós versenyrészlegéből áthozott terveket tapasztalatlan emberekre bízza. A Ferrari ezzel megkockáztatja, hogy lebomlasztja azt a sziklát, amelyet a múltban elért sikerekkel felépített. Nem magam miatt beszélek, mivel már nem dolgozom ott. De sajnálom a mérnököket, akik még ott vannak, akiket demoralizálnak.”

A jelenleg munkanélküli Marmorinit a hírek szerint a Renault szeretné leigazolni.