Renegade – Vagány kisautóval bővült a Jeep palettája
Merész lépésre szánta el magát a Jeep. Kisméretű szabadidő-autót épített, mely megfelelő hajtáslánccal akár a komolyabb terepen is elboldogul. A Renegade formaterve a márka gyökereiből táplálkozik, ugyanakkor modern, stílusos megjelenésével a fiatalok kedvence lehet.
Jeep Renegade bemutató
Vagány kisautó érkezett a Jeep kínálatába. A Renegade a modellpaletta legkisebb tagjaként elsősorban a fiatalabb generációt célozza meg. Mielőtt bárki azt hinné, hogy ez is csak egy emelt hasmagasságú, műanyagokkal feldíszített városi autócska, le kell szögezzük, hogy a Jeep nem adta volna hozzá a nevét, ha – megfelelő hajtáslánccal – nem lenne alkalmas terepjárásra is.
A Renegade tervezői visszanyúltak a II. világháborúban klasszikussá vált katonai modellhez és felhasználták azokat a stílusjegyek, amik egyedivé teszik az egyszerű dobozformát. Számos helyen tetten érhető a benzineskanna oldalán feltűnő X vagy Jeep orrát szimbolizáló kis ábrácska, mely valószínűleg gyorsan a Renegade emblémájává válik. A sajtótájékoztatón elmondott, szinte kézenfekvő helyek – lámpatestek, ülés – mellett aprólékosan át kellett nézni ahhoz az autót, hogy az összes előfordulását felfedezzük ezeknek a motívumoknak. Így találtuk meg a pohártartó alján, a tetőn vagy az ajtóra tett Renegade felirat D betűjében is ezeket.
A belső kialakításánál előnyt jelentett a dobozszerű formaterv, a beltér a kocsi méreteihez képest tágas, a tető magasan van, megfelelő a lábtér, kényelmesek az ülések és sok a tárolórekesz. A csomagtartó nem a legnagyobb, de a maga 350 literes térfogatával nem is vall szégyent a legkisebb Jeep. Az anyagválasztásban egyértelműen érződik az olasz hatás, itt említeném meg, hogy a Renegade Olaszországban készül. A műszercsoport a márka többi modelljéhez hasonlóan a sebesség- és fordulatszámmérő, valamint a közöttük elhelyezkedő nagyméretű kijelző egységéből áll, amiről a sofőr rengeteg információt kaphat az autójáról.
A magasra húzott, szinte vízszintes gépháztető vezetés közben is jól látszik, a megemelt középső része pedig még robosztusabbá teszi a Renegade-t. A vaskos oszlopokat a kilátás miatt szokni kell, de ezek is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó ilyen masszív. Ezt bizonyította a próbaút is, ahol sem a saras, mély kátyúkkal tarkított földúton, sem a meredek emelkedőket felvonultató, kavicsos terepen sem recsegett-ropogott a karosszéria. A nagy hasmagasság és a karosszéria rövid túlnyúlásai meglepően jó terepképességekkel ruházzák fel a kis Jeepet.
120 és 170 lóerő közötti teljesítménytartományból választhatunk magunknak motort, melyekhez hatfokozatú manuális váltó vagy hat- illetve kilencfokozatú automata kapcsolódhat. Aki csak városban szeretné használni a Renegade-t, annak tökéletes lehet a Fiat-féle 1,4 literes benzines turbó vagy az 1,6 literes Mjt dízelmotora elsőkerékhajtással. Aki komolyabb terepre is ki szeretne merészkedni a Renegade-val, annak a Jeep Active Drive hajtást kell választania. Persze a csúcsot itt is a Trailhawk változat jelenti, melynek összkerékhajtásához már felező is társul.
A Renegade ára 6,2 millió forinttól indul és a legkomolyabb Trailhawk változat sem éri el a 10 milliós lélektani határt. Ez az ár első hallásra akár soknak is tűnhet, mivel sok hasonló méretű olcsóbb szabadidő-autó létezik a piacon, azonban a Jeep név által garantált terepjáró képesség és az egyedi megjelenés kategóriájának élére emeli a Renegade-t.