FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén

2016-06-23
Comments off
3 320 Views

Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP ütközésbiztonsági vizsgálatán. A modell 98 százalékos teljesítményt nyújtott a felnőtt utasvédelem terén: ilyen magas pontszámot még egyetlen autó sem ért el a 2015-ben bevezetett szigorúbb értékelési rendszerben. A gyermekek védelmét 81 százalékos, a gyalogosokat 69 százalékos eredménnyel zárta az új modell. Az EuroNCAP 60 százalékot adott a beépített biztonsági rendszerekre.

A kiváló eredményt az Alfa Romeo új sportszedánjának ultrakönnyű anyagokat, szénszálas kompozitokat, alumíniumot és alumínium ötvözeteket alkalmazó, ezáltal könnyű és merev vázszerkezete illetve az innovatív biztonsági rendszerek széles köre garantálja.

A Giuliaban többek között megtalálható az IBS integrált fékrendszer, amely számottevően lerövidíti a féktávolságot (100 – 0 km/óra 38 méteren a Giulia, 32 méteren a Quadrifoglio kivitel esetében). Ami a vezetőtámogató rendszereket illeti, az új Giulia a legmodernebb technológiákat alkalmazza. A ráfutásra figyelmeztető rendszer (FCW) és a gyalogosvédelemmel felvértezett, autonóm vészfékezési rendszer (AEB) például alapfelszerelés a Giulia minden kivitelében. A radaros érzékelő és az első szélvédőbe beépített kamera segítségével működő rendszerek észlelik, ha akadály vagy jármű kerül a Giulia tervezett nyomvonalára, és figyelmeztetik a vezetőt a várható ütközésre. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer önállóan fékezve segít elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak következményeit. A gyalogosfelismerő funkciónak köszönhetően az AEB rendszer a radartól és a kamerától kapott információk alapján teljesen önállóan is képes megállítani az autót akár 60 km/óra sebességig. A Giulia minden kivitelében alapfelszerelés a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), amely felismeri a véletlen sávváltást, vagy az opcióként mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelettel kiegészíthető holttérfigyelő rendszer (BSM), amely érzékelők segítségével felügyeli az autó környezetét, észleli a közeledő járműveket, és ezáltal segít a vezetőnek az előzés biztonságos végrehajtásában, a sávváltásban, vagy a parkolóból történő kiállásban.