Környezetvédelem
A Fiatnál az újítás hagyományosan együtt jár a környezetvédelmi szempontok korábbinál hangsúlyosabb figyelembe vételével. A termékfejlesztések során a környezet védelme mindig fontos, nem véletlen, hogy Európában a Fiat motorpalettája a legzöldebb. A Punto Evo sem kivétel e tekintetben.
Az új MultiAir benzinmotorokat a hasonló méretű hagyományos vezérlésűekkel összevetve kimutatható, hogy a MultiAir erőforrások teljesítménye átlagosan 10, forgatónyomatékuk pedig 15 százalékkal magasabb, miközben fogyasztásuk és széndioxid kibocsátásuk akár 10, koromemissziójuk 40, nitrogénoxid kibocsátásuk pedig akár 60 százalékkal is alacsonyabb lehet.
A második generációs Multijet dízelmotorok a korábbinál pontosabb égéslefutás-szabályozással működnek. Ez jót tesz a fogyasztásnak, és hatásosan csökkenti a károsanyag-kibocsátást, ugyanakkor a motor csendesebben, kevesebb vibrációval üzemel és könnyebben is vezethető. A megoldás kulcsa a közös csöves rendszer új befecskendező-fúvóka sora, amellyel a korábbinál pontosabban szabályozható a gázolaj-adagolás. A második generációs Multijet turbódízelek kivétel nélkül Euro5-ös emissziós besorolásúak, s fogyasztásuk és széndioxid kibocsátásuk is átlagosan 2 százalékkal kedvezőbb a korábbi kivitelekénél. A nitrogénoxid kipufogógázi részaránya pedig 30%-kal csökkent.
A fogyasztáscsökkentést és a kisebb környezeti terheléseket szem előtt tartva az új Punto Evo-hoz alapjárati Start&Stop automatika is jár. E rendszer – például forgalmi dugóban történő araszolásokkor – automatikusan leállítja a feleslegesen járó motort, és csak akkor indítja újra, ha a vezető kinyomja a kuplungpedált. E rendszer valamennyi Euro5-ös besorolású motorhoz alapáras kiegészítő.
A Punto Evo metánüzemű erőforrása, 115 g/km-es széndioxid kibocsátásával nem csak a B szegmens legtisztább kettős üzemanyagú motorja, de egyszersmind a leggazdaságosabb is, hiszen üzemanyagköltsége nem éri el a 4 euro/100 km értéket. (Egyéb előnyeik mellett a metánhajtású benzinmotorok a legmagasabb kormánytámogatásokból is profitálnak Olaszországban: ennek összege a jelenleg futó roncsautó csereprogramban kereken 5000 euro.)
A Fiat régi alternatív üzemanyagos tapasztalatai alapján kifejlesztett autógáz (LPG) hajtású változat tökéletes válasz a folyamatosan növekvő és változó piaci igényekre. A Punto Evo GPL városon kívül rekord nagyságú, 1,500 km-es hatótávolsággal büszkélkedhet, ugyanakkor üzemeltetésének költségei akár 50%-kal is alacsonyabbak lehetnek a benzines kiviteleknél.