FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Marco Simoncelli 1987-2011

2011-11-11
Comments off
2 710 Views

A MotoGP idei szezonja sem múlt el tragédia nélkül. A Maláj Nagydíj második körében halálos baleset áldozata lett a jövő nagy tehetségének tartott Marco Simoncelli. A 250-es géposztályban 2008-ban világbajnok címet szerzett olasz fiatalemberre emlékezünk.

SuperSic

Marco Simoncelli 1987. Január 20-án született az olaszországi Cattalica-ban. Ahogy sok fiatal, ő is a minimotorozással kezdte karrierjét hét évesen. Az ezredfordulóra már kétszeres bajnok volt ebben a kategóriában, így 2001-re – tizennégy évesen – leszerződött az olasz 125-ös bajnokságba. A sikerek ott sem maradtak el, aztán 2002-ben nemzetközi szinten is letette névjegyét, amikor újoncként megnyerte az Európa-bajnokságot. Ezután már nem volt megállás, a MotoGP 125 köbcentiméteres géposztályában szereplő Matteoni Racing szerződtette, ahol egy Aprilia nyergében húzhatta a gázt. Mindössze 17 éves volt, amikor első futamgyőzelmét aratta a Spanyol Nagydíjon. Marco folyamatosan fejlődött, a következő évben újra megnyerte a spanyol versenyt és még öt dobogós helyezést szerzett, de a világbajnoki cím még távolinak tűnt.

Simoncelli nem horgonyzott le a nyolcadlitereseknél, magasabb géposztályba lépett. 2006-ban már a 250-esek között körözött. A Gilera csapatába került, amely motorral első két évében a hatodik helynél előrébb nem végzett és mindkétszer tizedik lett összesítésben. A fiatal olasz pilóta legnagyobb sikerét 2008-ban érte el. Simoncelli és a Gilera összeért, abban az évben hat nagydíjgyőzelmet aratott és egy futammal a sorozat vége előtt megnyerte a bajnokságot. Teljesítményét jól jellemzi az a tény, hogy az idényben csak négy versenyen nem állhatott dobogóra. Magassága ellenére a szakemberek már ekkor a jövő nagy tehetségének tartották, szélvészgyors volt és agresszív, ezért sok bukás és ütközés jellemezte versenyzését. 2009-ban címvédésre készült, de egy szezon előtti bukás miatt ki kellett hagynia az évadnyitó futamot és a következő versenyekre is sérülten érkezett. Bár ebben az évben is hat nagydíjat nyert, de kiesései miatt meg kellett elégednie az összetettben a harmadik hellyel.

2010-ben érkezett a királykategóriába, a Gresini Racing csapathoz. A bukások sajnos elmaradhatatlanok voltak Simoncelli életében. Egy sepangi teszten két alkalommal is bukott, megsérült a sisakja, de ahogy eddig is, megúszta kisebb sérülésekkel az incidenst. Az évet a középmezőnyben töltötte, legjobbja a Portugáliában megszerzett negyedik hely volt. Az idei évet biztató eredményekkel kezdte, két pole pozíciót is szerzett és Jerezben az első helyről esett ki, ugyanakkor több versenyzőtársával is összekülönbözött. Lorenzo-val többször is összeakadt a pályán, Pedrosa pedig kulcscsontját törte ütközésük után, utóbbiért meg is bünteték a versenybírók. Ötödik-hatodik helyeken ért célba, majd a Cseh Nagydíjon megszerezte első dobogós helyezését, harmadik lett.

Simoncelli 2011. október 23-án a Maláj Nagydíj második körében elcsúszott. Az első pillanatban egyszerű kicsúszásnak tűnő esemény sajnos tragédiába torkollott. Simoncelli előbb lesodródott a pályáról, de a következő pillanatban újra az ideális ívre került. A mögötte érkező Colin Edwards és Valentino Rossi nem tudták elkerülni az ütközést. Simoncelli sisakja leesett és tehetetlenül feküdt az aszfalton. A versenyt megszakították. Simoncelli életéért majd egy óráig küzdöttek az orvosok a pálya mellett felállított kórházban, de olyan súlyos mellkasi, fej- és nyaksérüléseket szenvedett, hogy nem tudták megmenteni. Halálhírét nem sokkal öt óra előtt jelentették be hivatalosan. A jövő nagytehetségének tartott, mindig vidám motorost október 27-én helyezték örök nyugalomra Corianóban. Búcsúztatására több ezer ember érkezett.