FRISS
Visszatér a Forma–1-be az Alfa Romeo (november 29, 2017 1:54 du.)
A Stelvio a leggyorsabb SUV a Zöld pokolban (október 2, 2017 8:39 de.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Hungaroringen (október 1, 2017 8:18 du.)
Ferrari 250 GT SWB Breadvan (1962) (október 1, 2017 7:47 du.)
Klasszikusok a Hungaroringen (október 1, 2017 7:01 du.)
Maserati 300S (1955) (október 1, 2017 6:33 du.)

Alfa Romeo 33 Stradale (koncepció)

2006-07-17
Comments off
1 324 Views

Az Alfa Romeo 33 Stradale meglehetősen ritkán látott modell, ugyanis mindössze 18 darab készült belőle. A nagyközönségnek először 1967-ben mutatkozott be a Torinói Autókiállításon. A Franco Scaglione által tervezett Alfa Romeo-t mind a mai napig az egyik legszebb koncepciónak tartják. Alapjául az Autodelta Alfa Romeo T33 versenymodellje szolgált. A Stradale az Alfa kísérlete volt arra, hogy a versenyekről megismert technológia előnyeit a hétköznapi emberek számára is elérhetővé tegye. A modell – a nagyobb tengelytáv és a motor teljesítményét kivéve – gyakorlatilag teljesen megegyezett az Autodelta modelljével.

A Stradale-nak két igazi ismérve van: a V-állású ajtók, vagy más néven pillangóajtók (mely később a Ferrari Enzonál köszön vissza), valamint a hatalmas szélvédő, mely illesztés nélkül húzódik fel a tetőlemezig. Kétliteres, V8-as versenymotorját Carlo Chiti tervezte. Erős motorjának és áramvonalas testének köszönhetően a 33 Stradale könnyedén elérte a 250 km/órás sebességet, mely abban az időben példa nélkülinek számított. Teljesítménye és megjelenése ellenére mégsem vált igazán eladhatóvá csillagászati ára miatt.

Motor: 90°, V8 középmotoros DOHC, Colotti hatsebességes manuális váltóval
Hengerűrtartalom: 1995 cm3
Maximális teljesítmény: 230LE, 8800 fordulat/percnél
Végsebesség: 280 km/óra