FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Egérke Karácsonya – Fiat 500C TwinAir

2011-02-23
Comments off
4 770 Views

Kedves Olvasó! Engedje meg, hogy bemutassam Egérkét, oh, bocsánat, Nyári Egérkét.
Egérke nálunk karácsonyozott és igen jól érezte magát. A tél és az ünnep minden örömét megosztotta velünk és mi fájó szívvel engedtük útjára ezt a szimpatikus apróságot, aki már egy hét alatt is családtag lett nálunk.

Fiat 500C

Egérke Karácsony előtt érkezett hozzánk. Segített bevásárolni, fát vitt haza és velünk tartott a rokonlátogatásokra is. Egérke páratlan jellem, az emberek pillanatok alatt befogadták. Az ünnep végére újra esett hó, így a kirándulások alkalmával havas lett a buksija, ráfagyott a hó a bajszára, de nem bánta. Ő egy igazi vagány Egérke, akit nem rettentenek el ilyen dolgok.

Egérke a Fiat 500 kabrió változata, mely korábban még nem járt nálunk. Az 500C nyitható tetejével az én szememben az ős-500-as igazi utódja. Belső tere teljesen megegyezik a kemény tetős változatéval, ami bemutatása óta egy cseppet sem vesztett bájából, ugyanaz a szerethető retróautó, aminek a Fiat megálmodta.

A hatalmas elektromosan nyitható tető miatt egyetlen hátrányát sem tudok felsorolni, az utastér könnyen felmelegíthető, de ha nem jár a motor, akkor hamar kihűl. A hátsó ablak üvegből van és fűthető, ami nagy előny a páramentesítésnél, ugyanakkor nagyon hiányzik a tető miatt feláldozott ablaktörlő, mert könnyen összekeni magát és egy idő után nem lehet kilátni.

Az 500-asok nagy családjához megannyi matrica és egyedi embléma érhető el, a mi tesztautónk is kapott egy szolid tetkót, mely büszkén hirdette hovatartozását.

A csomagtartó mérete megfelelő egy ilyen kis autóhoz, egyedüli probléma a pakolással van. A lenyitható tető miatt a csomagtérajtó csak az övvonal magasságától nyílik felfelé, ezért le kell hajolni, ha be akarunk tenni valamit. Az elektronika figyeli, hogy mennyire van hátrahúzva a tető, teljesen nyitott állapotban nem lenne elég hely a csomagtérajtónak, ezért annak kinyitásakor a tető automatikusan visszamegy az előző állásba.

TwinAir

Egérkét sokan megnézték az utcán, nemcsak lenyitható teteje és vagány tetkója vonzotta a tekintetet, hanem brummogó hangja miatt is sokan felkapták a fejüket, ha mellé értek. Nyári Egérke az egércsalád legfiatalabb tagja, kéthengeres motorjával vígan szaladgál az utakon. A mindössze 900 köbcentiméteres blokk turbófeltöltővel 85 lóerőt teljesít és dinamikusan mozgatja a kisautót akár négy emberrel is. A fogyasztása városban 7,6 liter volt, de a Start-Stop rendszer a kemény mínuszokban nem állította le a motort, amíg az nem érte el az üzemi hőfokot. Szerintem az 500C nyáron is ilyen értéket fog produkálni ezzel a motorral, hisz akkor a meleg miatt járó klíma fogja megakadályozni a spórolást. A Start-Stop rendszer beállítását jól eltalálták: gyorsan reagált a visszaindításoknál és a piros lámpánál sem tűrte sokáig az ácsorgást.

Az utastér hangszigetelésére nagy hangsúlyt fektettek, így nem zavaró az inkább alacsony fordulaton jelentkező brümmögő hangja. A kéthengeresekre korábban jellemző rázkódás már a múlté, a magasabb fordulaton is felismerhető hangú TwinAir kiegyensúlyozása pazar. A kéthengeres 500C országúton beéri 4 literrel. Autópályán a hangja alapján én inkább a 90-110 km/h sebességet éreztem neki ideálisnak, 130-140 km/h-nál már túl sokat pörög. A váltássegéd mind városban, mind országúton megpróbál rávenni minket az érzésem szerint korai felváltásokra. Az ajánlott 1500 körüli fordulat azonban kevés a 145 Nm előcsalogatásához, így inkább 2000 körül, vagy kicsivel fölötte érdemes tartani a fordulatot.

Az 500C a 0,9 literes TwinAir motorral egy mázsával könnyebb, mint dízelmotoros testvére, értelemszerűen kevésbé orrnehéz, mint a négyhengeres változatok. Az 500C a jobb súlyelosztás, a direktebb kormányzás, a kemény futómű és a dinamikus kéthengeres erőforrás miatt sokkal inkább élményautó, mint a korábbi változatai.

Adott egy télen és nyáron egyaránt használható kisautó, az 500C, melyet eddig is imádtunk. Ha valakinek eddig hiányérzete volt, a stílusos forma mellé megérkezett kéthengeres motor most már tökéletessé teszi a retró hangulatot.