A Fiat 131 a nagysikerű 124-est váltotta le. 1974 októberében mutatkozott be két-, négy- illetve ötajtós változatban, melyek közül az utóbbi a Familiare nevet kapta. A Fiat 131-es Amerikában Brava néven vált ismertté.
A Fiat 131 a nagysikerű 124-est váltotta le. 1974 októberében mutatkozott be két-, négy- illetve ötajtós változatban, melyek közül az utóbbi a Familiare nevet kapta. A Fiat 131-es Amerikában Brava néven vált ismertté. Az első 131-es modellek a 124-esből származó 1297 illetve 1585 köbcentiméteres motorral kerültek forgalomba. A 65 illetve 75 lóerős felül szelepelt erőforrások az autó orrába hosszában lettek beépítve és a hátsó kerekeket hajtották. 1976-ban debütál a 131 Abarth, mely a kétajtós modell módosított változata volt. Ebből a típusváltozatból a homológizációhoz szükséges 400 darab készült. Orrában egy 1995 köbcentiméteres 16 szelepes DOHC motor dolgozott, mely 140 lóerőt teljesített.
Az első igazán nagy módosításra 1978-ban került sor. Ez elsősorban az új 1301 és 1585 köbcentiméteres DOHC motorok érkezését jelentette (előbbi 78, utóbbi 96 lóerő teljesítménnyel). A DOHC erőforrásokkal szerelt változatok ezután Super Mirafiori néven futottak. A régi SOHC motorok sem tűntek el, az 1297 köbcentiméteres hengerűrtartalma megnő, már 1301 köbcentiméter, de teljesítménye továbbra is 65 lóerő. Az SOHC motoros 131-es Fiatokat egyszerűen Mirafiorinak hívták. A második generáció nem csak motorikusan újul meg, átszabják a lökhárítókat és a hűtőrácsot, új első és hátsó lámpatesteket kap, de változnak a kerekek és a belső kárpitozás is. A kombi változat neve Panorama lesz. A szögletes lámpatestek a benzines, a dupla kerek fényszórós modellek az akkor bevezetett dízel változatok voltak. Mind a szedán, mind a kombi modellekbe rendelhető volt az 1995 és a 2445 köbcentiméteres dízelmotor (60 és 72 lóerővel).
Még mindig 1978-ban járunk. A Fiat 131 rallypályákon elért sikereinek hatására elkészítik a Racing változatot, melyet Nagy-Britanniában Mirafiori Sport néven forgalmaznak. A motorterében dolgozó 1995 köbcentiméteres motort a Fiat 132-ből származott és 115 lóerőt teljesített. A 131 Racing megújult front-résszel került a szalonokba. A négy kerek fényszóró és az új hűtőrács mellett több, kisebb mechanikai változtatáson is átesett az alapmodellhez képest. A harmadik generáció 1981-ben debütál. A külsőleg és belsőleg is megújuló 131-es motorpalettáján még mindig ott találjuk az SOHC motorokat (1367 cm3 – 70 LE; 1585 cm3 – 85 LE).
A Racing változat gyártásának befejeztével, annak motorja a Super Mirafioriba kerül, a többi DOHC motor változatlan. A már hét éve gyártásban lévő modell kuplungrendszere, váltója, felfüggesztése, fékrendszere is megújul. Ugyanebben az évben mutatkozik be a 2000 Supermirafiori Volumetrico Abarth, melybe kétliteres, feltöltött motort (140 LE), megerősített fékrendszert, átdolgozott felfüggesztést és erőátvitelt építettek. A 131 hírnevet szerzett a versenypályákon is. Az Abarth által drasztikus módon átépített Fiat 131 három alkalommal (1977, 1978 és 1980) nyerte meg a Rally Világbajnokságot. A Fiat 131 nem csak hazájában készült, a spanyol SEAT és a török Tofas is gyártotta. Gyártását 1984-ben fejezték be, eddig az időpontig csak Olaszországban több mint másfél millió 131 készült.