FRISS
Megújult az 500X (augusztus 28, 2018 5:20 du.)
Az új Fiat 500X (augusztus 28, 2018 4:54 du.)
A Pebble Beach legszebb autója idén… (augusztus 27, 2018 6:38 du.)
Elhunyt Sergio Marchionne (július 25, 2018 11:05 de.)
Az Alfa Romeo Goodwoodban (július 14, 2018 9:01 du.)

Maserati A6

2006-07-24
Comments off
288 Views

Az A6 az első Maserati, mely utcai autóként mutatkozott be. Az A6 tervezését már 1941-ben, a háború alatt elkezdték, de tesztpályákra csak 1946-ban gurulhatott a prototípus. A gyártásra kész A6 kupé 1947-ben mutatkozik be. Az A6 neve a legidősebb Maserati-fivér, Alfieri nevének kezdőbetűje és a motortérben dolgozó hengerek számából adódik. Az A6 karosszériáját Pininfarina tervezte és gyártotta, így a Maserati az alváz, a motor és az egyéb mechanikai alkatrészek készítésére tudott koncentrálni.

Az A6 csővázas acél keretre épült, elöl keresztlengőkaros felfüggesztéssel, hátul tekercsrugókkal. Az alumíniumból készült 1500 cm3-es, soros, hathengeres motorhoz egy négysebességes váltó kapcsolódott. A motorhoz egyetlen karburátor szállította az üzemanyagot, de a vásárlók rendelhették három karburátorral is az A6-t. A 65 lóerős erőforrás a hátsó kerekeket hajtotta. Az A6-ból nyitott változat is létezett, de az 1950-ig legyártott 61 darab autó jelentős része kupé volt. 1951-re készül el az A6 még erősebb változata, melybe nagyobb, 2 literes motor került. A Ghisa tervezte öntöttvas blokkal az A6 már 100 lóerős volt, bár még mindig csak egy vezérműtengellyel készült. Innentől kezdve megváltozik az autó típusjelzése is: A6G néven forgalmazzák tovább (a G a motort tervező Ghisa-t szimbolizálja), de egyes helyeken feltűnik az A6G2000 elnevezés is. Az A6G-ből összesen 16 darab épült, karosszériát Vignale, Fura, Pininfarina és Zagato is készített hozzá.

Az A6 következő verziója az A6G54, melyet 1954-ben mutatnak be (innen a neve). Az alap az A6G alváza maradt, azonban a motor teljesen megújult. A soros, hathengeres erőforrás a Maserati Formula versenyautójából származott, hengerűrtartalma 1986 cm3 volt.  A hengerenként két gyújtógyertyával működő motor 150 lóerőt teljesített. Annak ellenére, hogy ez a motor alumíniumból készült az autó típusjelzésében megmaradt a G betű. Az új modell felfüggesztését és fékrendszerét is a versenyváltozattól kapta. Érdekesség, hogy a korábbi A6 modellektől eltérően, az A6G54 alvázát a Gilco készítette. Erre azért volt szükség, hogy csökkentsék a Maserati gyár leterheltségét. Az 1957-ig elkészült körülbelül 60 darab A6G54-hez a Frau, a Zagato és az Allemano is készített karosszériát.