A Maserati Ghiblit 1966-ban, a Torinói Autókiállításon láthatta először a nagyközönség. A gyártás öt hónappal később, 1967. áprilisában indult meg. Az autó terveit Giorgetto Giugiaro készítette. Érdekesség, hogy a zseniális tervező ekkor még nem a saját tulajdonú ItalDesign, hanem a Ghia csapatát erősítette. Az áramvonalas karosszéria acélból készült. A Ghibli jellegzetes ék alakú formáját csak a kinyitott bukólámpák törték meg. A kétüléses Ghibli belső tere igen tágas volt a 2550 milliméteres tengelytáv miatt. Belül elegendő fejtér és nagyméretű csomagtér jellemezte a sportkupét. A bőr sportüléseket, a légkondicionálót és az elektromos ablakemelőt már alapfelszereltségként kapták a vásárlók. Néhány korai modellbe hátsó üléseket is építettek, de ezt a próbálkozást a szűkös hely miatt hamar feladta a gyártó.
A Ghibli legalább olyan jól vezethető, mint amilyen jól néz ki. Elöl független kerékfelfüggesztést, spirálrugót és teleszkópos lengéscsillapítót alkalmaztak. A hátsó futóműnél laprugót és lengéscsillapítót találunk. A Campagnolo magnézium felnikre Pirelli Cinturato abroncsokat szereltek, melyek nagy sebességnél is helytálltak. A megállásról Girling féktárcsák gondoskodtak.
A Ghibli orrmotoros, hátsókerékhajtású modell. Motorházában egy 4,7 literes, 90°-os hengerszögű V8-as dolgozott. A négy vezérműtengellyel épített motorhoz az üzemanyagot 4 darab Weber 38 DCNL karburátor szállította. A Ghibli maximális teljesítménye 330 lóerő volt. Az első példányok legyártása után kiderült, hogy a motor 6000-es percenkénti fordulat feletti működéséhez a karburátorokat nagyobb teljesítményű 40 Weber DCNL-re kell cserélni. Az erőátvitelről ötsebességes, manuális váltó gondoskodott, de rendelhető volt a háromsebességes automata is. A Ghiblibe két darab 50 literes benzintankot építettek be.
Egy évvel a Coupe bemutatkozása után, ugyancsak Torinóban debütál a Spyder, melyet 1969-ben kezdenek gyártani. A tetőt pár perc alatt le lehetett szerelni, majd az ülések mögött kialakított helyre rakni. Ez valamelyest csökkentette a csomagok helyét, de a tulajdonosok ekkor sem panaszkodhattak a kényelemre.
A 4,7 literes motorokat 1970 végén nyugdíjazták. Helyüket egy 4,9 literes erőforrás vette át, mely a Ghibli SS változatokban mutatkozott be. Az SS variánsok könnyebbek és gyorsabbak voltak elődeiknél. A karosszérián és a belsőn csak minimális változtatást eszközöltek. A nagyobb hengerűrtartalmú motor mindössze öt lóerővel tudott többet elődjénél, ellenben jóval nyomatékosabb volt. A 335 lóerős Ghiblik csak az európai piacon voltak kaphatók. Az Egyesült Államokban a környezetvédelmi előírások miatt az autók 315 lóerőre voltak visszafojtva.
A Ghibli a Maserati legsikeresebb modellje lett azután, hogy a cég az ötvenes években kivonult a versenypályákról. Az utolsó SS változatok 1973 elején gördültek ki a gyárból. Összesen 1274 darab Ghibli készült, melyből 1149 darab Coupe, 125 darab pedig Spyder változat volt. Helyét a Bertone-tervezte Khamsin vette át.