FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet Distinctive

2010-07-20
Comments off
6 382 Views

Sportos belső

A tesztidőszak alatt igencsak megszerettük a Giuliettát. Az ülések oldaltartása nagyon jó, hosszabb úton is kényelmes, ráadásul az elektromosan állítható deréktámasz (utas oldalon is) és az ülésfűtés is be van építve. A kartámasz együtt mozog a vezetőüléssel, azonban elég kicsire sikerült. A háttámla szövetébe bele van nyomva az Alfa Romeo emblémája, az első ülések hátulján pedig zseb található. Ami a dizájnt illeti a fekete szövet-bőr kárpit a piros varrással igen mutatós.

Sofőrként talán egyetlen hiányosságot tudok említeni, azt, hogy nincs puha térdtámasz, de ezen kívül csak pozitív benyomásaim voltak vezetés közben. A kormány sportos, kézre álló, a rádió vezérlőgombjai kényelmesen elérhetőek. A borításában a bőr mellett megjelenik a velúr is, ami tényleg jól néz ki, azonban félő, hogy bármennyire is vigyázunk rá, nem kell neki túl hosszú idő, hogy elzsírosodjon. A pedálsor és a lábtartó alumínium borítása szépen kimunkált, a csúszást a felületén lévő gumitappancsok akadályozzák.

A műszerfalon megtartották a hagyományos alfás stílusú csőműszereket mondhatni a szokásos elrendezésben. Középkonzol, mint olyan nincs, így a műszerfal sem törik meg általa. A rádió és a kapcsolók az utas felé elnyúló fémes hatást keltő betétben kaptak helyet. Középkonzolszerű kialakítást csak a klíma kezelőszerveinél találunk, melynek végre van kikapcsoló gombja és nem a ventillációt szabályzó gomb nullára tekerésével lehet kikapcsolni, ami így hosszabb élettartamú is lehet, mint a korábbi Alfákban.

A ködlámpák, a központi zár és a Start-Stop rendszer lefelé billenő kapcsolói jól illenek az autóhoz. A váltót és a DNA kapcsolót körülvevő díszítés a jobb oldalon magasabbra van hozva, így olyan hatása van, mintha ez az egész blokk a vezető felé dőlne, egyszerű optikai trükk, de hatásos.

A visszapillantó tükör fölött kapott helyet a biztonsági övek állapotát jelző piktogram, amely minden ülést figyel és igencsak zavaró hangjelzéssel adja tudtunkra, ha nem kötöttük be magunkat. Ahogy azt már említettem, a külső tükrök nagyméretűek, elektromosan állíthatóak és behajthatók. Az autó kesztyűtartójában három fél literes üveg tárolására, illetve hűtésére kialakított részt találunk. Ez részben nagyon praktikus, másrészt viszont emiatt szinte az autó papírjain kívül semmi mást nem tudunk tárolni benne, még akkor sem, ha nem teszünk bele üveget. Emellett a kesztyűtartóban kapott helyet a Blue&Me rendszer USB csatlakozója is.

Ha már beszéltünk az üdítőkről, akkor említést tennék a sofőr és utas között elhelyezett pohártartókról. Az ok, ami miatt egy rövidebb bekezdést szánok az általában jelentéktelen dolognak az az, hogy a könyöklő alatt találtak neki helyet, emiatt választanunk kell, hogy a pohártartót vagy a könyöklőt akarjuk inkább használni. Még furcsább helyzet áll elő, ha valaki cigarettázni szeretne menet közben. A hamutartót ugyanis az egyik pohártartóba lehet elhelyezni, így a sofőrnek vezetés közben le kell néznie, ha nem akarja kiégetni a kárpitot, ami hosszú távon veszélyes manőver lehet.