FRISS
Vettel 2020 végén elhagyja a Ferrarit (május 12, 2020 8:40 de.)
Hibrid hajtást kap a Lancia Ypsilon (március 9, 2020 8:51 de.)
Videó: az új Fiat 500 (március 4, 2020 6:57 du.)
Az új, tisztán elektromos Fiat 500 (március 4, 2020 5:39 du.)
Érkezik az új elektromos Fiat 500! (március 2, 2020 9:22 du.)

Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet Distinctive

2010-07-20
Comments off
6 094 Views

Menetteljesítmény

A Giuliettában a kétliteres második generációs MultiJet motor dolgozott. A 170 lóerős dízel erőforrás 350 Nm-es nyomatékával több, mint elég ebbe az autóba. Mindegy mennyivel mentünk, ha gázt adtunk, a Giulietta gyorsult, amihez a jól elosztott hatfokozatú váltó is partner volt. Elég sokat jártunk vele zömében a DNA Normál üzemmódjában, ekkor autópályán 6,8, főúton 4,5-4,8, városban 7,5 litert evett. A verőfényes napsütés és a negyven fok miatt az All Weather állást ki se próbáltuk a Dynamic módot viszont igen. A kapcsoló elmozdítása itt sem elég az üzemmód váltáshoz, hosszan kell tartani ahhoz, hogy megtörténjen a kapcsolás. „D” állásban az autó szó szerint megvadul, olyan érzékeny lesz a gázpedál, hogy városban már szinte zavaró így autózni, mivel szinte lehetetlen óvatosan elindulni. Autópályán ugyancsak felesleges, de a hegyi utakon kötelező.

A MultiJet2 sokkal halkabb elődeinél, ráadásul a Giulietta is páratlan hangszigetelést kapott, így szinte nem is hallatszik be a motorhang az utastérbe. A karosszéria rettentően masszív és ez érződik is az autón is, a menetteljesítmény mellett ez volt az a dolog, amit mindenki kiemelt akár egy tízperces próba után is. Nem véletlenül, hogy jelenleg a Giulietta a legbiztonságosabb kompakt modell. A kormányzás elég direkt, így ez sem gátolja a sportos vezetést. Tesztautónkon 225/45 R-17 Pirelli-Cinturato gumik voltak, érzésem szerint ennél nagyobb kereket kár is lenne alá tenni, ezekkel az abroncsokkal a Giulietta a gázpedál állásától függően kaphat komfortos vagy sportos jelzőt.

A Giulietta két dologgal is segíti a környezetkímélő autózást. Az egyik a kikapcsolható Start&Stop rendszer, ami tökéletesen tette a dolgát. Soha nem állt le feleslegesen, csak nagyobb sebesség utáni megállásnál aktivizálódik és a kuplung kinyomása után azonnal elindult a motor. A másik a központi kijelzőn megjelenő le- vagy felfelé mutató sárga nyíl, ami a nem megfelelő sebességfokozatra figyelmeztet, ez utóbbi talán a kevésbé tapasztalt sofőröknek segíthet sokat.

Az Alfa Romeo elérkezettnek látta az időt, hogy lecserélje modern kori történelmének egyik legsikeresebb modelljét, a közel tíz éve csatasorba állított 147-est. A feladat nem volt egyszerű, hisz a 147-es sokak által kedvelt modell, a mai napig utána fordulnak az emberek, ráadásul 2001-ben Év Autója címet nyert. Ilyen elődöt nehéz túlszárnyalni, de az Alfa Romeo attól az ami, hogy megpróbálta és érzésem szerint sikerült is neki. Csak pár apró részletbe lehet igazán belekötni, ami a gyártás során kiküszöbölhető, ugyanakkor a fontos dolgok a helyén vannak. Az első benyomás tehát egyértelműen pozitív, mely remélhetőleg meglátszik majd az eladásokon is.